Pyszne przystawki – pieczone figi z kozim serem

Przystawka - figi z koziom serem

Pamiętam jak pierwszy raz spróbowałam świeże figi i byłam bardzo zaskoczona ich smakiem, bo wcześniej znałam tylko suszoną wersję. Są oczywiście całkiem inne i zdecydowanie wolę świeże. Na wakacjach figi w połączeniu ze słońcem i pięknymi widokami smakują mi najlepiej bez żadnych dodatków. W domu jednak najczęściej dodaję je do różnych potraw. Tym razem zdecydowałam, że figi będę produktem dominującym i zrobiłam z nich przystawki. Połączenie fig z kozim serem i miodem może wydawać się dziwne, ale musicie je spróbować i sami się przekonać. Jak dla mnie są rewelacyjne!

 

Pieczone figi z kozim serem

Składniki:

  • 4 świeże figi
  • 4 łyżeczki miękkiego sera koziego
  • łyżka orzechów
  • łyżeczka miodu
  • łyżka soku z cytryny/limonki
  • odrobina pieprzu

Sposób przygotowania:

Nagrzej piekarnik do 200°C. Odetnij końców fig (te wystające) i natnij je w „X” (patrz zdjęcie). Nałóż łyżeczką ser i dopraw odrobiną pieprzu. Piecz 5-7 minut.

Pokrój drobno orzechy. Wymieszaj miód z sokiem z cytryny. Nałóż orzechy na upieczone figi i polej odrobiną miodu z sokiem z cytryny.

Ilość porcji: 4; Wartość energetyczna 1 porcji: około 80 kcal

Przepis na pyszną przystawkę Figi z kozim serem Pieczone figi z kozim serem na przystawkę

Właściwości i wartości odżywcze

Figi – są źródłem potasu, magnezu, witaminy K, B6, działają korzystnie na układ kostny, nerwowy, pokarmowy, regulują gospodarkę wodną, mają właściwości obniżające ciśnienie krwi.

Ser kozi – zawiera pełnowartościowe białko, witaminę A, B2, B6, wapń, żelazo, fosfor, sód, miedź, jest dobrze przyswajalny, zawierają mniej kazeiny i laktozy niż sery krowie.

Migdały – są źródłem witaminy E, B2, manganu, magnezu, fosforu, miedzi, błonnika pokarmowego, białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, pozytywnie wpływają na poziom cholesterolu, regulują poziom glukozy we krwi, poprawiają pamięć i koncentrację.

Cytryna – zawiera witaminę C, olejki aromatyczne, wspomaga odporność, przyspiesza gojenie się ran.

Limonka – zawiera witaminę C, bioflawonoidy, wspomaga działanie układu odpornościowego, działa przeciwutleniająco, może pomóc w oczyszczaniu organizmu z toksyn, wpływa korzystnie na stan włosów, skóry i paznokci.

Miód – ma działanie bakteriobójcze, przeciwzapalne, obniża ciśnienie krwi, poprawia odporność organizmu.

 

Wypróbuj również przepis na:

Serek z orzechów nerkowca liść jarmużu Caprese z burakiem i batatem Pieczona ciecierzyca na przekąskę