Mus malinowy z awokado

Mus malinowy z awokado liść jarmużu

W gorące dni nie mam zbyt wielkiej ochoty na stanie w kuchni i przygotowywania posiłków. Ale jakiś smaczny deser to mógłby się pojawić… Ten co prawda nie pojawia się magicznie, ale wystarczy 5-10 minut na jego przygotowanie! Użyłam do niego malin, które oprócz pysznego, kwaskowego smaku są świetnym źródłem witaminy C. Już jedna szklanka powinna pokryć 50% dziennego zapotrzebowania na tą witaminę. Smacznego i na zdrowie!

 

Mus malinowy z awokado

Składniki:

  • szklanka malin (140g)
  • awokado
  • 2 łyżki soku z cytryny/limonki
  • 1-1½ łyżki miodu 
  • łyżka orzechów

Sposób przygotowania:

Obierz awokado i pokrój na mniejsze kawałki. Zblenduj razem z malinami (zostaw kilka do ozdoby), sokiem z cytryny i miodem. Przełóż do miseczki. Ozdób pokrojonymi orzechami i kilkoma malinami. Podaj od razu lub włóż do lodówki na kilka godzin.

Ilość porcji: 1; Wartość energetyczna 1 porcji: 415 kcal

Przepis na mus malinowy z awokado Maliny, awokado, cytryna Smaczny i zdrowy deser

Właściwości i wartości odżywcze

Maliny – zawierają witaminę C, K, mangan, błonnik pokarmowy, flawonoidy, kwasy organiczne, pozytywnie wpływają na układ pokarmowy, odpornościowy, mają właściwości przeciwgorączkowe.

Awokado –  zawiera witaminę C, K, E, B5, B6, kwas foliowy, potas, cynk, jednonienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik, luteinę, działa przeciwutleniająco, ma korzystny wpływ na oczy, może obniżyć poziom cholesterolu, ciśnienie krwi, poprawić stan układu kostnego.

Cytryna – zawiera witaminę C, olejki aromatyczne, wspomaga odporność, przyspiesza gojenie się ran.

Miód – ma działanie bakteriobójcze, przeciwzapalne, obniża ciśnienie krwi, poprawia odporność organizmu.

Migdały – są źródłem witaminy E, B2, manganu, magnezu, fosforu, miedzi, błonnika pokarmowego, białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, pozytywnie wpływają na poziom cholesterolu, regulują poziom glukozy we krwi, poprawiają pamięć i koncentrację.

 

Wypróbuj również:

Czekoladowy mus z awokado i daktyli przepis Jaglano-bananowe kokosanki à la raffaello przepis Nocna gryczanka z mango liść jarmużu