Truskawki z kokosową bitą śmietaną

Truskawki z kokosową bitą śmietaną

Przyznać się, kto lubi truskawki z bitą śmietaną? ;) Mają taki wakacyjny smak, prawda? Niestety taka sklepowa bita śmietana to nienajlepszy wybór żywieniowy. Już nie chodzi nawet o jakieś kalorie czy ilość tłuszczu, ale patrząc na skład można się przerazić. Syrop glukozowy, cukier, mleko w proszku, tłuszcz utwardzony, emulgatory, stabilizatory i aromaty to niezbyt zachęcające składniki. Dlatego zachęcam Was do samodzielnego przygotowania bitej śmietany i to z… mleczka kokosowego! Nie dość, że jest to zdrowsza wersja, bez niepotrzebnych dodatków, to jeszcze ten kokosowy smak… Pyszności!

Truskawki z kokosową bitą śmietaną

Składniki:

  • 1-2 szklanki truskawek
  • 2 łyżki gęstej części dobrze schłodzonego mleczka kokosowego (z dużą zawartością ekstraktu z kokosa, bez sztucznych dodatków)
  • łyżeczka słodzidła (np. ksylitolu)
  • garść orzechów (np. pistacji)

Sposób przygotowania:

Schłodź mleczko kokosowe w lodówce przez minimum dobę. Oddziel gęstą część od płynnej. Ubij gęstą część mleczka kokosowego z ksylitolem aż pojawią się smugi jak na zwykłej bitej śmietanie. Część płynną możesz dodać np. do koktajlu lub owsianki.

Pokrój truskawki i orzechy na mniejsze kawałki. Nałóż bitą śmietanę na truskawki i posyp orzechami.

Ilość porcji: 1, Wartość energetyczna 1 porcji: 215 kcal

Kokosowa śmiatanka z truskawkami Zdrowy deser z truskawkami

Właściwości i wartości odżywcze

Truskawki – zawierają dużo witaminy C i mniejsze ilości innych witamin i składników mineralnych, są źródłem błonnika, zawierają dużo wody (są niskokaloryczne), są moczopędne, stymulują pracę wątroby, pobudzają pracę jelit, działają antyoksydacyjnie.

Mleko kokosowe – w jego składzie znajduje się mangan, żelazo, miedź, magnez, potas, witamina B3, kwas foliowy, przeciwutleniacze, średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, białko, ma działanie antywirusowe, przeciwgrzybiczne, pozytywnie wpływa na pracę układu odpornościowego, poprawia stan skóry i włosów.

Ksylitol – czyli cukier brzozowy, ma blisko dwukrotnie mniej kalorii niż biały cukier, działa antybakteryjnie, pomaga w leczeniu próchnicy i zapaleniu dziąseł. Jego cena nie jest zachęcająca, ale czy to nie świetny powód, by słodzić mniej?

Pistacje – zawierają witaminę B1, B6, cynk, mangan, fosfor, magnez, żelazo, potas, błonnik pokarmowy, luteinę, wspomagają pracę oczu, mogą pomóc obniżyć ciśnienie tętnicze, mają pozytywny wpływ na działanie układu sercowo-naczyniowego i nerwowego.

 

Wypróbuj również:

Przepis na deser z tapioki i truskawek Placki bananowe przepis Mus ananasowo-kokosowy