Orzeźwiające smoothie bowl z truskawek i arbuza

Smoothie bowl z truskawek i arbuza

Smoothie bowl to wersja smoothie podawana w miseczce z różnymi dodatkami. Czym różni się od tradycyjnego smoothie? Chyba najbardziej oprawą wizualną ;) Pięknie poukładane owoce, nasiona i orzechy w rządkach zachęcają do jedzenia. Niektóre prezentacje to prawdziwe cudeńka. Jeśli jednak uważacie, że jedzenie ma służyć do dostarczania składników odżywczych a nie patrzenia, to spokojnie możecie wszystko razem wymieszać. Istotą jest dostarczenie mnóstwa składników odżywczych z owoców i dodatków takich jak orzechy, nasiona czy ziarna. Nie zapominajcie o nich! Tylko wtedy przygotujecie pełnowartościowy posiłek. Jeśli maci ochotę na owoce to lepiej zjedzcie w całości :)

Smoothie bowl z truskawek i arbuza

Składniki:

  • szklanka truskawek
  • plaster arbuza
  • mały banan lub ½ dużego
  • ⅓ szklanki mleka (może być mleko roślinne)
  • ulubione dodatki: łyżka sezamu, maku, chia, garść orzechów

Sposób przygotowania:

Obierz arbuza za skóry i pokrój na małe kawałki. Wyciągnij pestki. Usuń szypułki z truskawek. Pokrój banana na małe kawałki. Zostaw kilka owoców do ozdobienia miseczki.

Zblenduj arbuza, truskawki i banana razem z mlekiem. Przelej koktajl do miseczki. Posyp dodatkami, dodaj pokrojone orzechy i ozdób owocami.

Ilość porcji: 1, Wartość energetyczna 1 porcji: około 490 kcal

Arbuz i truskawki zdrowe odżywianie Przepis na koktajl z truskawek i banana Smoothie bowl liść jarmużu Przygotowanie smoothie bowl

Właściwości i wartości odżywcze

Truskawki – zawierają dużo witaminy C i mniejsze ilości innych witamin i składników mineralnych, są źródłem błonnika, zawierają dużo wody (są niskokaloryczne), są moczopędne, stymulują pracę wątroby, pobudzają pracę jelit, działają antyoksydacyjnie.

Arbuz – jest źródłem witaminy A, C, likopenu, zawiera dużo wody, działa przeciwutleniająco, orzeźwiająco, moczopędnie, korzystnie wpływa na stan skóry.

Banany – zawierają witaminę B6, C, magnez, potas, błonnik pokarmowy, mogą przyczynić się do obniżenia poziomu cholesterolu i ciśnienia.

Sezam – zawiera witaminę B1, B6, miedź, mangan, wapń, żelazo, cynk, magnez, fosfor, błonnik pokarmowy, nienasycone kwasy tłuszczowe, białko, wspomaga układ kostny, nerwowy, sercowo-naczyniowy i pokarmowy.

Pistacje – zawierają witaminę B1, B6, cynk, mangan, fosfor, magnez, żelazo, potas, błonnik pokarmowy, luteinę, wspomagają pracę oczu, mogą pomóc obniżyć ciśnienie tętnicze, mają pozytywny wpływ na działanie układu sercowo-naczyniowego i nerwowego.

Wypróbuj również:

Nocna gryczanka z mango liść jarmużu Pasta z awokado liść jarmużu Awokado z jajkiem liść jarmużu