Sałatka ze szparagami i pieczarkami

Sałatka ze szparagami i pieczarkami liść jarmużu

Dzisiejszy przepis jest dla zabieganych osób. Dla tych co mają normalną ilość czasu oczywiście także! Wszytko dlatego, że do przygotowania tej potrawy potrzeba 10, no maksymalnie 15 minut z wolnym krojeniem ;) Dlatego po raz kolejny podkreślę, że przygotowanie sałatki jest równie szybkie co kanapki. A niech ktoś mi pokaże kanapkę z taką ilością warzyw!

Kolejną zaletą tej sałatki są szparagi. Wiem, że się powtarzam, ale naprawdę sezon na szparagi jest krótki. Dlatego nie odkładajcie upatrzonych potraw z nimi na później. Smacznego!

 

Sałatka ze szparagami i pieczarkami

Składniki:

  • ½ cebuli
  • ząbek czosnku
  • 6 zielonych szparagów
  • 3-4 pieczarki
  • łyżeczka masła klarowanego
  • łyżka sezamu
  • opcjonalnie: łyżka soku z cytryny

Sposób przygotowania:

Pokrój cebulę w kostkę i przeciśnij czosnek przez praskę. Pieczarki pokrój w plasterki. Odetnij zdrewniałe końce ze szparagów i pokrój w trzy części, tak aby główki były osobno.

Na rozgrzaną patelnię dodaj masło. Zeszklij cebulę i dodaj czosnek. Po chwili dodaj pieczarki i szparagi oprócz główek. Dopraw pieprzem i odrobiną soli. Smaż pod przykryciem przez 3 minuty. Dodaj główki szparagów i smaż jeszcze około 3 minuty. Posyp sezamem. Możesz również polać sokiem z cytryny.

Ilość porcji: 1, Wartość energetyczna 1 porcji: 210 kcal

Pieczarki i szparagi Przepis na sałatkę ze szparagami

Właściwości i wartości odżywcze

Cebula – jest źródłem witaminy C, B6, kwasu foliowego, potasu, manganu, glikozydów, enzymów, flawonoidów, olejków eterycznych, siarkowych, dzięki czemu ma właściwości antybakteryjne, antywirusowe, antyseptyczne, wykrztuśne, może obniżyć poziom cukru we krwi, podwyższyć poziom frakcji HDL cholesterolu, korzystnie wpływa na stan włosów i paznokci. 

Czosnek – zawiera olejki eteryczne, związki siarkowe, flawonoidy, jest naturalnym antybiotykiem, działa przeciwwirusowo, bakteriobójczo, przeciwzapalnie, wspomaga trawienie, stabilizuje poziom glukozy we krwi, działa przeciwutleniająco.

Szparagi – są bogactwem witamin i składników mineralnych m.in. witaminy K, A, C, E, witamin z grupy B (w tym kwasu foliowego), żelaza, miedzi, manganu, błonnika pokarmowego, asparaginy, glutationu, inuliny, mają działanie przeciwutleniające, poprawiają stan włosów, skóry, paznokci, kości i zębów oraz działanie układu krążenia i pokarmowego, działają moczopędnie, zawierają także puryny (uwaga osoby mające dnę moczanową czy kamienie nerkowe); nie zdziwcie się w toalecie, gdy poczujecie charakterystyczny zapach moczu po spożyciu szparagów.

Pieczarki – zawierają białko, błonnik, witaminę B2, B3, D, cynk, selen, mogą zwiększyć odporność, wpłynąć pozytywnie na układ kostny.

Sezam – zawiera witaminę B1, B6, miedź, mangan, wapń, żelazo, cynk, magnez, fosfor, błonnik pokarmowy, nienasycone kwasy tłuszczowe, białko, wspomaga układ kostny, nerwowy, sercowo-naczyniowy i pokarmowy.

 

Wypróbuj również:

Pyszna kasza gryczana z fetą i suszonymi pomidorami Pieczone awokado z jajkiem i sałatką przepis smaczna sałatka z rukolą szparagami i truskawkami