Koktajl z awokado i limonki

Koktajl z awokado i limonki liść jarmużu

Wiele razy powtarzałam, że brak czasu to nie powód, aby sięgać po niezdrowe jedzenie. I będę się tego trzymała nadal. Rozwiązaniem może być np. koktajl z awokado i limonki. Jego przygotowanie zajmie około 5 minut! Wystarczy zmiksować awokado z bananem i mlekiem oraz dodać kilka dodatków. Nie masz takich składników pod ręką? To musisz poświecić trochę czasu, żeby zrobić listę kilku szybkich do przygotowania potraw i ustalić jakie składniki są do nich potrzebne. Podczas zakupów musisz pamiętać o systematycznym uzupełnianiu braków i już zawsze będziesz miał z czego przygotować awaryjny posiłek. 

Koktajl z awokado i limonki oprócz tego, że jest szybki do przygotowania, jest naprawdę bardzo smaczny. Uwielbiam takie słodko-kwaskowe połączenia! Spróbujcie koniecznie :)

 

Koktajl z awokado i limonki

Składniki:

  • ½ awokado 
  • ½ banana 
  • ⅔ szklanki mleka np. migdałowego
  • 2-3 łyżki soku z limonki
  • dodatki: np. pestki dyni, nasiona chia, pokrojone orzechy

Sposób przygotowania:

Obierz awokado ze skórki i wyciągnij pestkę. Obierz banana. Wyciśnij sok z limonki. Zblenduj awokado z bananem, mlekiem i sokiem z limonki. Dodaj ulubione dodatki (np. pestki dyni, nasiona chia, pokrojone orzechy).

Ilość porcji: 1, Wartość energetyczna 1 porcji: 260 kcal

Przepis na smoothie z awokado i limonki Koktajl z awokado, limonki i banana Zielony koktajl z awokado i limonki

Właściwości i wartości odżywcze

Awokado –  zawiera witaminę C, K, E, B5, B6, kwas foliowy, potas, cynk, jednonienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik, luteinę, działa przeciwutleniająco, ma korzystny wpływ na oczy, może obniżyć poziom cholesterolu, ciśnienie krwi, poprawić stan układu kostnego.

Banany – zawierają witaminę B6, C, magnez, potas, błonnik pokarmowy, mogą przyczynić się do obniżenia poziomu cholesterolu i ciśnienia.

Limonka – zawiera witaminę C, bioflawonoidy, wspomaga działanie układu odpornościowego, działa przeciwutleniająco, może pomóc w oczyszczaniu organizmu z toksyn, wpływa korzystnie na stan włosów, skóry i paznokci.

Mleko migdałowe – zawiera witaminę E, magnez, mangan, selen, wapń, żelazo i potas, tłuszcze, korzystnie wpływa na stan skóry i paznokci, na działanie układu odpornościowego, pokarmowego, działa antyoksydacyjnie.

 

Wypróbuj również:

Mus z awokado i daktyli przepis Pieczone bataty z sosem czosnkowym przepis Pudding z nasionami chia i musem marchewkowo-jabłkowym przepis