Pyszne placki bananowe z malinami

Placki bananowe liść jarmużu

Placki bananowe przygotowałam niedawno na weekendowe śniadanie. W ciągu tygodnia zasada śniadaniowa numer jeden to: ma być szybko. Oczywiście nie oznacza to, że najlepiej nie zjeść nic, bo wtedy najbardziej zaoszczędzimy na czasie. W końcu na zdrowiu nie należy oszczędzać. Ale wracając do placuszków, takie rozpieszczanie się od samego rana jest czasami wskazane.

Biorąc pod uwagę, że nie przepadam za mocno słodkimi posiłkami, postanowiłam połączyć słodycz bananów z kwaskowym smakiem malin. Możecie użyć dowolne owoce, a nawet zjeść same placuszki. Tylko uwierzcie, że banany są wystarczająco słodkie i naprawdę nie ma potrzeby dosładzać placków żadnym cukrem. No, mogę przymknąć oko na dodanie pół łyżeczki miodu do musu z malin ;) Tylko jeśli używacie mrożonych owoców, pamiętajcie, żeby nie dodawać miodu do gorącego musu, bo straci swoje właściwości. Miód oczywiście ;)

Placki bananowe możecie przygotować także na inne posiłki niż śniadanie i zjeść je na zimno albo podgrzać np. w piekarniku. Smacznego!

Placki bananowe z malinami

Składniki:

  • 3 banany
  • 3 jajka
  • łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżki mąki (użyłam ryżową)
  • łyżeczka masła klarowanego lub oleju kokosowego
  • szklanka malin (użyłam mrożone) 

Sposób przygotowania:

Ubij jajka w mikserze, blenderze lub za pomocą ubijaczki lub widelca. Dodaj pokrojone lub rozgniecione widelcem banany. Dodaj mąkę i cynamon i wymieszaj. Rozgrzej patelnię, dodaj masło lub olej i smaż krótko placuszki.

W międzyczasie przygotuj maliny. Jeśli masz świeże możesz je po prostu położyć na plackach albo zmiksować na mus. Zostaw kilka do przyozdobienia, bo ładnie podane jedzenie lepiej smakuje :) Jeśli masz mrożone maliny, zagrzej je w garnku. 

Ilość porcji: 2, Ilość placków: około 12, Wartość energetyczna 1 porcji: 420 kcal, Wartość energetyczna 1 placka: około 70 kcal 

Placki bananowe przepis Placki bananowe z malinami Pyszne placki bananowe

Właściwości i wartości odżywcze

Banany – zawierają witaminę B6, C, magnez, potas, błonnik pokarmowy, mogą przyczynić się do obniżenia poziomu cholesterolu i ciśnienia.

Jajka – zawierają witaminę B2, B12, D, selen, fosfor, lecytynę, luteinę, wszystkie niezbędne aminokwasy, wpływają na poprawę pamięci, polepszają działanie układu nerwowego i mięśniowego, działają detoksyfikująco, wpływają ochronnie na oczy, zawarte w nich białka działają przeciwwirusowo i antybakteryjnie.

Cynamon – jest dobrym źródłem manganu, a ponadto zawiera wapń i żelazo, ma działanie antybakteryjne i antygrzybiczne, rozgrzewa organizm i poprawia krążenie, ma właściwości przeciwutleniające, reguluje poziom cukru we krwi i obniża poziom cholesterolu.

Masło klarowane – świetnie nadaje się do smażenia, mogą je spożywać osoby nietolerujące białka mleka, laktozę, zawiera witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A,D,E,K), jest lekkostrawne, ma działanie przeciwzapalne.

Maliny – zawierają witaminę C, K, mangan, błonnik pokarmowy, flawonoidy, kwasy organiczne, pozytywnie wpływają na układ pokarmowy, odpornościowy, mają właściwości przeciwgorączkowe.

 

Wypróbuj również:

Zdrowy łosoś z kaszą jaglaną i bazyliowym pesto Zdrowa sałatka z marchewką i pomarańczą leczo z soczewicą liść jarmużu