Krewetki z trzema rodzajami „makaronu”

Krewetki z trzema rodzajami makaronu

Ostatnio pisałam o niezbędnych nienasyconych kwasach tłuszczowych omega-3, dlatego dzisiaj proponuję Wam potrawę z krewetkami i olejem lnianym. Dodatkiem będzie makaron w trzech odsłonach! Niesamowicie spodobał mi się pomysł robienia makaronu z warzyw. Świetnie wygląda i smakuje. Co prawda temperówki do warzyw nie mam, ale zwykła obieraczka spisuje się bardzo dobrze. Wystarczy po obraniu ze skórki kontynuować obieranie. Ułatwieniem jest obracanie warzywa w różne strony, a jak już nie możemy dalej obierać, to końcówkę warzywa można wykorzystać do czegoś innego albo… zjeść ;) 

Co sądzicie o przygotowywaniu warzyw w postaci makaronu? Znacie inne nietypowe pomysły na podanie warzyw?

 

Krewetki z trzema rodzajami „makaronu”

Składniki:

  • 80 g krewetek
  • pół cukinii
  • marchewka
  • 80 g makaronu (najlepiej pełnoziarnistego)
  • 4-5 cm imbiru
  • ząbek czosnku
  • łyżeczka masła klarowanego
  • pomidor
  • łyżka oleju lnianego
  • kurkuma, pieprz, sól  
  • łyżka soku z limonki lub cytryny

Sposób przygotowania:

Umyj i obierz marchewkę oraz cukinię. Za pomocą obieraczki lub ostrego noża pokrój je na cienkie paseczki (jak na zdjęciu). Jeśli masz, możesz użyć temperówkę do warzyw.

Włóż makaron do gotującej się wody. Jeśli masz sitko do gotowania na parze, nałóż je na garnek z makaronem, włóż cukinię i marchewkę i gotuj na parze. Jeśli nie, dołóż na kilka minut do gotującego się makaronu, tak aby warzywa trochę zmiękły.

Usuń ogonki z krewetek (jeśli kupiłeś mrożone, rozmroź je wcześniej). Rozgrzej patelnię, dodaj masło oraz drobno pokrojony imbir i czosnek (możesz przepuścić go przez praskę). Po minucie dodaj krewetki i smaż 3-4 minuty. Dopraw odrobiną soli i pieprzu.

Ugotowany makaron dopraw kurkumą i pieprzem. Dodaj pokrojone pomidorki, makaron z warzyw i krewetki. Warzywa polej olejem lnianym i całość sokiem z cytryny lub limonki. 

Ilość porcji: 1, Wartość energetyczna 1 porcji: 590 kcal

Krewetki z makaronem z warzyw Krewetki z trzema rodzajami makaronu składniki Przepis na krewetki z trzema rodzajami makaronu

Właściwości i wartości odżywcze

Krewetki – zawierają pełnowartościowe białko, witaminę D, B3, B12, selen, miedź, fosfor, żelazo, magnez, jod, kwasy tłuszczowe omega-3, wspierają pracę układu nerwowego, pokarmowego, sercowo-naczyniowego i kostnego.

Cukinia – nazywana również kabaczkiem, jest niskokaloryczna – w 100g ma zaledwie 16 kcal, zawiera witaminę C, B6, B2, kwas foliowy, magnez, potas i inne w mniejszych ilościach, jest lekkostrawna, odkwasza organizm.

Marchewki – zawierają błonnik, witaminę A, K, C, potas, luteinę, likopen, wzmacniają odporność, wpływają dobrze na funkcjonowanie oczu, na stan i kolor skóry, działają przeciwutlenająco.

Makaron pełnoziarnisty – w zależności od rodzaju może zawierać witaminy z grupy B, żelazo, fosfor, magnez, cynk, błonnik, może działać pozytywnie na układ nerwowy, odpornościowy, kostny, pokarmowy, stan skóry, włosów i paznokci.

Pomidory – zawierają witaminę C, A, likopen, witaminę K, potas, mangan, flawonoidy, mają działanie przeciwutleniające, mogą przeciwdziałać miażdżycy,   wspierać układ sercowo-naczyniowy, poprawić stan skóry.

Imbir – gingerol, zingeron, szogaol, ma działanie bakteriobójcze, grzybobójcze, przeciwzapalne, przeciwwymiotne, rozgrzewające, może pomóc w profilaktyce i leczeniu nowotworu jelita grubego.

Czosnek – zawiera olejki eteryczne, związki siarkowe, flawonoidy, jest naturalnym antybiotykiem, działa przeciwwirusowo, bakteriobójczo, przeciwzapalnie, wspomaga trawienie, stabilizuje poziom glukozy we krwi, działa przeciwutleniająco.

Masło klarowane – świetnie nadaje się do smażenia, mogą je spożywać osoby nietolerujące białka mleka, laktozę, zawiera witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A,D,E,K), jest lekkostrawne, ma działanie przeciwzapalne.

Olej lniany – jest źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych z odpowiednim stosunkiem kwasów n-6 do n-3, witaminy E, lignanów, działa przeciwutleniająco, poprawia stan układu sercowo-naczyniowego, włosów, skóry i paznokci.

Limonka – zawiera witaminę C, bioflawonoidy, wspomaga działanie układu odpornościowego, działa przeciwutleniająco, może pomóc w oczyszczaniu organizmu z toksyn, wpływa korzystnie na stan włosów, skóry i paznokci.

 

Wypróbuj również:

Dietetyczna sałatka z jarmużem przepis mus z awokado przepis Bataty z dipem czosnkowym liść jarmużu