Słoneczna sałatka z marchewki i pomarańczy

Sałatka z marchewki i pomarańczy przepis

Pochodzenia nie oszukasz… Muszę, po prostu muszę ponarzekać trochę na pogodę ;) Oczywiście wiem, jak wygląda w Polsce większa część roku i że 30 stopni we wrześniu to anomalia pogodowa w porównaniu z pochmurnym, deszczowym dniem. Cóż jednak poradzić, że zderzenie z rzeczywistością jest zawsze tak bolesne? Dlatego postanowiłam zrobić cokolwiek na odczarowanie paskudnej pogody i w ten sposób powstała sałatka w pięknym, słonecznym, pomarańczowym kolorze (miały być lody, ale nie oszukujmy się – dzisiaj herbata z nimi wygrywa).

Po chwili doszłam do wniosku, że przecież lubię sporo specyficznych dla tej pory roku rzeczy. Np.:

  • rozgrzewającą herbatę z imbirem i cytryną (latem ograniczałam się do mocno przestudzonych ziół),
  • ciepłą owsiankę z jabłkiem i cynamonem, którą można zjeść bez ocierania potu z czoła,
  • zupy i inne ciepłe posiłki np. z chili i imbirem,
  • kakao w różnych wersjach,
  • ćwiczenia wtedy kiedy mam na nie czas i ochotę, a nie kiedy „już nie jest tak gorąco”,
  • czytanie książki pod kocem, przy olejku zapachowym do kominka lub zapachowej świeczce.

To tylko kilka z nich, więc zamiast żałować, że coś się kończy, trzeba cieszyć się, że coś się zaczyna!

Jakie są Wasze jesienne przyjemności? Ciężko znosicie zmianę pogody czy nie ma to dla Was większego znaczenia?

Słoneczna sałatka z marchewki i pomarańczy

Składniki:

  • 2 marchewki
  • pomarańcza
  • garść orzechów (około 30g)
  • 3 łyżki soku z pomarańczy lub 2 soku z cytryny
  • opcjonalnie gałązka rozmarynu

Sposób przygotowania:

Obierz marchewki i pokrój je w cienkie paseczki za pomocą ostrego noża lub obieraczki do warzyw. Gotuj na parze 5-8 minut. Jeśli lubisz intensywny zapach rozmarynu, połóż na marchewki 1-2 gałązki na minutę lub dwie.

Obierz pomarańczę i pokrój na mniejsze kawałki. Pokrój orzechy. Wymieszaj wszystkie składniki i polej sokiem z pomarańczy lub cytryny.

Ilość porcji: 1, Wartość energetyczna 1 porcji: 350 kcal

Właściwości i wartości odżywcze

Marchewki – zawierają błonnik, witaminę A, K, C, potas, luteinę, likopen, wzmacniają odporność, wpływają dobrze na funkcjonowanie oczu, na stan i kolor skóry, działają przeciwutlenająco.

Pomarańcza – w jej skład wchodzi witamina C, B1, kwas foliowy, potas, błonnik pokarmowy, działa przeciwutleniająco, wpływa korzystnie na wchłanianie żelaza niehemowego i wapnia, reguluje ciśnienie krwi, redukuje stężenie glukozy w stanach hiperglikemii, wpływa pozytywnie na stan skóry.

Nerkowce – zawierają białko, witaminę K, B1, B6, magnez, fosfor, żelazo, potas, miedź, cynk, mangan, selen, mają właściwości przeciwutleniające, pozytywnie wpływają na działanie układu nerwowego i sercowo-naczyniowego.

Wypróbuj również: