Sałatka z ciecierzycą

Sałatka z ciecierzycą liść jarmużu

Od pewnego czasu staram się urozmaicać moje drugie śniadania. Łączę różne składniki i staram się tworzyć smaczne, łatwe w przygotowaniu i wartościowe sałatki (dlatego jest to kolejna sałatkowa propozycja na blogu ;)). W ten sposób w środku dnia porządnie doładowuję się witaminami i składnikami mineralnymi zawartymi w warzywach. Wiem, że wiele osób ma problem ze zjedzeniem zalecanych 5 porcji owoców i warzyw w ciągu dnia. Jeśli chodzi o warzywa to może być ich jeszcze więcej, ale raczej problem jest w drugą stronę. Plasterek pomidora położony na kanapkę to zdecydowanie zbyt mało. 

Sałatki można komponować w przeróżne zestawy, więc na pewno znajdziecie coś dla siebie. Ponadto są kolorowe i sycące. Zalety poszczególnych składników sałatki z ciecierzycą znajdziecie jak zawsze pod zdjęciami przepisu.

 

Sałatka z ciecierzycą

Składniki:

  • 4 łyżki ugotowanej ciecierzycy
  • pół awokado
  • pół papryki
  • 2-3 garści dowolnej sałaty
  • ¼ cebuli
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • pieprz
  • papryka słodka lub ostra  

Sposób przygotowania:

Pokrój w kostkę paprykę, awokado i cebulę. Dodaj sałatę (np. roszponkę) i ugotowaną ciecierzycę (sposób gotowania) lub konserwową (sprawdź skład na opakowaniu). Polej sokiem z cytryny i dopraw do smaku pieprzem i papryką.

Ilość porcji: 1, Wartość energetyczna 1 porcji: 350 kcal

Zdrowa sałatka z ciecierzycą Przepis na sałatkę z ciecierzycą liść jarmużu

Właściwości i wartości odżywcze

Ciecierzyca (inaczej cieciorka) – jest dobrym źródłem białka, błonnika pokarmowego, kwasu foliowego, manganu oraz żelaza, fosforu, magnezu, potasu, cynku, miedzi, witamin z grupy B, wpływa korzystnie na stan układu sercowo-naczyniowego, pokarmowego, kostnego, na stan włosów, skóry i paznokci, pomaga zapobiegać anemii.

Awokado –  zawiera witaminę C, K, E, B5, B6, kwas foliowy, potas, cynk, jednonienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik, luteinę, działa przeciwutleniająco, ma korzystny wpływ na oczy, może obniżyć poziom cholesterolu, ciśnienie krwi, poprawić stan układu kostnego.

Papryka – w jej skład wchodzi witamina C, A, B6, kwas foliowy, kapsaicyna, działa przeciwutleniająco, rozgrzewająco, wzmacnia odporność, poprawia trawienie.

Rukola – zawiera duże ilości witaminy K i A oraz witaminę C, kwas foliowy, magnez, potas, wapń, żelazo i błonnik pokarmowy, działa przeciwutleniająco, wspomaga układ kostny, krwionośny, dobrze wpływa na odporność, stan skóry, włosów i oczu.

Cebula – jest źródłem witaminy C, B6, kwasu foliowego, potasu, manganu, glikozydów, enzymów, flawonoidów, olejków eterycznych, siarkowych, dzięki czemu ma właściwości antybakteryjne, antywirusowe, antyseptyczne, wykrztuśne, może obniżyć poziom cukru we krwi, podwyższyć poziom frakcji HDL cholesterolu, korzystnie wpływa na stan włosów i paznokci. 

Cytryna – zawiera witaminę C, olejki aromatyczne, wspomaga odporność, przyspiesza gojenie się ran.

 

Wypróbuj również:

Zdrowa sałatka z jarmużem kulki z jarmużu liść jarmużu mus z awokado przepis