Placki owsiano-bananowe z piekarnika

Placki gruszkowo-bananowe z piekarnika

Jeśli szukacie pomysłu na urozmaicenie śniadania, wypróbuj koniecznie placki owsiane z owocami. Dzięki dodatkowi jajek i oleju kokosowego, uczucie sytości będzie towarzyszyło Ci dłużej, niż gdyby były to tylko placuszki z owoców i płatków, które składają się prawie z samych węglowodanów. Poranek to bardzo dobry czas na zjedzenie owoców, które zapewniają duże ilości witamin i minerałów.

Placuszki zapewniają blisko 75% dobowego zapotrzebowania na witaminę C, 60% na witaminę B12 i mangan, w połowie na fosfor, miedź, około 40% na kwas foliowy, witaminę B6, A i cynk. Niesie to za sobą mnóstwo korzyści o których możecie przeczytać w informacjach pod zdjęciami. Krótko mówiąc, dzięki zawartym składnikom możecie wzmocnić odporność, poprawić stan włosów, skóry i paznokci, a Wasz układ pokarmowy będzie działał jak należy.

Niech nie przeraża Was poranne pieczenie! Ciasto przygotujecie raz dwa, a w trakcie pieczenia możecie wykonywać inne czynności, po wykonaniu których będą czekały na Was pyszne i pachnące placki. 

 

Placki gruszkowo-bananowe

Składniki:

  • 2 jajka
  • pół banana 
  • 3-4 łyżki płatków owsianych (około 30g)
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • łyżka oleju kokosowego
  • kiwi
  • pół gruszki

Sposób przygotowania:

Nagrzej piekarnik do 180°C. Płatki owsiane rozdrobnij na mąkę. Dodaj jajka i blenduj lub ubij trzepaczką do powstania masy. Dodaj pokrojonego banana oraz olej kokosowy i cynamon i połącz składniki. Jeśli nie używasz blendera, możesz najpierw rozdrobnić banana widelcem.

Uformuj placki na papierze do pieczenia i piecz przez 15 minut. Kiwi obierz i pokrój razem z gruszką. Połóż owoce na upieczone placki. Możesz posypać je wiórkami kokosowymi.

Ilość porcji: 1, Ilość sztuk: 5, Wartość energetyczna 1 porcji: 510 kcal

Placuszki owsiane gruszkowo-bananowe z piekarnika Placki gruszkowo-bananowe z piekarnika liść jarmużu Placuszki owsiane

Właściwości i wartości odżywcze

Jajka – zawierają witaminę B2, B12, D, selen, fosfor, lecytynę, luteinę, wszystkie niezbędne aminokwasy, wpływają na poprawę pamięci, polepszają działanie układu nerwowego i mięśniowego, działają detoksyfikująco, wpływają ochronnie na oczy, zawarte w nich białka działają przeciwwirusowo i antybakteryjnie.

Płatki owsiane – zawierają białko, selen, fosfor, magnez, błonnik pokarmowy, beta-glukan, witaminy z grupy B, cynk, miedź, żelazo, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, stabilizują poziom cukru we krwi, obniżają poziom „złego” cholesterolu, poprawiają stan skóry i włosów, poprawiają perystaltykę jelit, wpływają dobrze na stan układu nerwowego.

Banany – zawierają witaminę B6, C, magnez, potas, błonnik pokarmowy, mogą przyczynić się do obniżenia poziomu cholesterolu i ciśnienia.

Gruszki – zawierają witaminę C, K, miedź, potas, błonnik pokarmowy, pektyny, olejki eteryczne, wspomagają trawienie, przyśpieszają gojenie się ran, obniżają ciśnienie krwi.

Kiwi – jest bardzo dobrym źródłem witaminy C i K, ponadto zawiera błonnik, potas, miedź, luteinę i inne składniki mineralne i witaminy w mniejszych ilościach, może przyczynić się do obniżenia ciśnienia, działa przeciwutleniająco, wzmacnia układ odpornościowy, korzystnie wpływa na układ pokarmowy, poprawia stan oczu.

Olej kokosowy – ma działanie przeciwwirusowe, przeciwgrzybicze, przeciwbakteryjne i przeciwzapalne, daje uczucie sytości, nadaje się do pieczenia i smażenia.

Cynamon – jest dobrym źródłem manganu, a ponadto zawiera wapń i żelazo, ma działanie antybakteryjne i antygrzybiczne, rozgrzewa organizm i poprawia krążenie, ma właściwości przeciwutleniające, reguluje poziom cukru we krwi i obniża poziom cholesterolu.

Wiórki kokosowe – zawiera błonnik i średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, mogą wspomagać odporność, korzystnie wpływać na stan kosmków jelitowych.

Zdrowe placki gruszkowo-bananowe z piekarnika

 

Wypróbuj również

owsiane muffinki z truskawkami sniadanie zdrowe jajeczne muffinki Orzechowa jaglanka z borówką liść jarmużu