Lody gruszkowo-brzoskwiniowe z mleczkiem kokosowym

zdrowe lody gruszkowo-brzoskwiniowe z mleczkiem kokosowym liść jarmużu

Uff jak gorąco, puff jak gorąco! Przyznać się, kto lubi chłodzić się od środka lodami? ;) Nie ma co ukrywać, że lody są dla dużej wielu osób synonimem lata. Nie widzę problemu, jeśli ktoś na co dzień zdrowo się odżywia i nie ma żadnych przeciwskazań, aby pozwolił sobie od czasu do czasu na porcję lodów. Istnieje jednak kilka podstawowych zasad, których należy się trzymać.

Po pierwsze, niech wybrane przez Ciebie lody będą miały dobry skład. Od razu uprzedzam, że nie jest to takie proste. Kiedyś poszłam do sklepu, żeby kupić lody i przez KILKANAŚCIE minut chodziłam pomiędzy zamrażarkami szukając lodów o chociaż przyzwoitym składzie. Niestety z każdej etykiety spoglądały na mnie z drwiącym uśmiechem aromaty, barwniki, guma guar, mączka chleba świętojańskiego, olej palmowy, syrop glukozowo-fruktozowy i inne substancje słodzące. Jednak dla chcącego nic trudnego (może raczej dla bardzo wytrwałego). Da się kupić lody z dobrym składem, jak nie w sklepie to w cukierni czy w budkach z lodami (jeśli przed zakupem można sprawdzić jaki mają skład). Jednak najlepiej przygotować je samemu! Wtedy dokładnie wiemy co jest w środku.

Po drugie, zamiast kolorowych posypek, polew czekoladowych i bitej śmietany, dodaj zmiksowane owoce i posyp lody orzechami lub nasionami. Dzięki temu będą bardziej wartościowym posiłkiem, a nie tylko porcją cukrów prostych. Po trzecie zwróć uwagę na porcję. Lody są po to, aby się nimi delektować, a nie opychać aż nas zemdli!

Lody gruszkowo-brzoskwiniowe z mleczkiem kokosowym

Składniki:

  • 2 gruszki
  • 2 brzoskwinie
  • pół puszki mleczka kokosowego
  • 2 łyżeczki miodu
  • garść pestek dyni
  • łyżka siemnienia lnianego
  • 2 szklanki malin 

Sposób przygotowania:

Mleczko kokosowe wkładamy na noc do lodówki, aby otrzymać gęstą część.

Gruszki i brzoskwinie kroimy w kostkę. Zamrażamy (przez około 2,5 godziny). Do owoców dodajemy gęste mleczko kokosowe, miód i dokładnie blendujemy. Wkładamy do zamrażarki aż do momentu całkowitego zamrożenia. Z lodów formujemy kulki. Możemy też nałożyć masę do pojemniczków. Świetnie smakują również jako delikatnie zmrożony mus.

Maliny blendujemy razem z miodem i polewamy lody. Posypujemy pestkami dyni i siemieniem lnianym.

Ilość porcji: 6 po 2 kulki, Wartość energetyczna 1 porcji: 120 kcal

lody owocowe składniki lody gruszkowo-brzoskwiniowe z mleczkiem kokosowym pyszne lody owocowe lody gruszkowo-brzoskwiniowe przepis

Właściwości i wartości odżywcze

Gruszki – zawierają witaminę C, K, miedź, potas, błonnik pokarmowy, pektyny, olejki eteryczne, wspomagają trawienie, przyśpieszają gojenie się ran, obniżają ciśnienie krwi.

Brzoskwinie – są źródłem witaminy A, C, potasu, błonnika i w mniejszych ilościach witamin z grupy B, E, K, miedzi, manganu, żelaza, fosforu i innych składników mineralnych, pozytywnie wpływają na stan włosów, skóry i paznokci, na układ nerwowy, a także pobudzają pracę układu pokarmowego.

Mleko kokosowe – w jego składzie znajduje się mangan, żelazo, miedź, magnez, potas, witamina B3, kwas foliowy, przeciwutleniacze, średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, białko, ma działanie antywirusowe, przeciwgrzybiczne, pozytywnie wpływa na pracę układu odpornościowego, poprawia stan skóry i włosów.

Miód – ma działanie bakteriobójcze, przeciwzapalne, obniża ciśnienie krwi, poprawia odporność organizmu.

Siemię lniane – jest źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, błonnika pokarmowego, witaminy B1, magnezu, fosforu, manganu, miedzi, selenu, żelaza, lignany, korzystnie wpływa na działanie przewodu pokarmowego, nerwowego, korzystnie wpływa na wygląd skóry i włosów, reguluje poziom hormonów kobiecych.

Pestki dyni – są dobrym źródłem magnezu, miedzi, cynku, kwasów tłuszczowych, tryptofanu, mogą mieć korzystne działanie w leczeniu problemów związanych z nerkami, zwalczać skurcze mięśni, przyspieszać gojenie się ran, poprawiać stan skóry, działać przeciwpasożytniczo.

Maliny – zawierają witaminę C, K, mangan, błonnik pokarmowy, flawonoidy, kwasy organiczne, pozytywnie wpływają na układ pokarmowy, odpornościowy, mają właściwości przeciwgorączkowe.

Wypróbuj również:

owsiane muffinki z truskawkami sniadanie a-2 przepis-na-mus-ananasowy-idealny-na-sniadanie-lub-deser-01