Zupa krem marchewkowo-kokosowa z imbirem

 zupa krem marchewkowo-kokosowa przepis

Zupy nigdy nie były moją mocną stroną, ale to nie znaczy, że ich nie lubię. Wręcz przeciwnie! Ogórkowa, pomidorowa, barszcz albo z botwinki. Mniam! Mam nadzieję, że kiedyś nauczę się przygotowywać je tak, żeby smakowały tak jak w moim rodzinnym domu.

Dużo łatwiej jest mi gotować mocno kremy, jak dzisiejsza bardzo aromatyczna zupa krem marchewkowo-kokosowa z imbirem. Dzięki połączeniu limonki, czosnku, imbiru i kokosu pachnie niesamowicie. Musicie przekonać się sami!

 

Zupa krem marchewkowo-kokosowa z imbirem

Składniki:

  • pół cebuli
  • ząbek czosnku
  • kawałek imbiru (około 3 cm, 10 g)
  • sok z połowy limonki
  • 4 duże marchewki
  • pół puszki mleczka kokosowego
  • szklanka wody
  • łyżeczka masła klarowanego
  • sól i pieprz
  • łyżka ziaren słonecznika

Sposób przygotowania:

Obierz i pokrój marchewki w plasterki, dodaj wodę i gotuj 10 minut.

Podsmaż cebulę oraz drobno pokrojony czosnek i imbir (możesz też je wycisnąć przez praskę). Do marchewki dodaj mleczko kokosowe, sok z limonki, cebulę, czosnek i imbir i gotuj kolejne 10 minut aż marchewki będą miękkie.

Odczekaj kilka minut aż zupa trochę ostygnie. Zblenduj wszystko aż powstanie krem. Dopraw pieprzem oraz odrobiną soli i posyp słonecznikiem. 

Ilość porcji 1; Wartość energetyczna 1 porcji: 450 kcal

zupa krem marchewkowo-kokosowa składnikizupa krem marchewkowo-kokosowa liść jarmużu

Właściwości i wartości odżywcze

Cebula – jest źródłem witaminy C, B6, kwasu foliowego, potasu, manganu, glikozydów, enzymów, flawonoidów, olejków eterycznych, siarkowych, dzięki czemu ma właściwości antybakteryjne, antywirusowe, antyseptyczne, wykrztuśne, może obniżyć poziom cukru we krwi, podwyższyć poziom frakcji HDL cholesterolu, korzystnie wpływa na stan włosów i paznokci. 

Czosnek – zawiera olejki eteryczne, związki siarkowe, flawonoidy, jest naturalnym antybiotykiem, działa przeciwwirusowo, bakteriobójczo, przeciwzapalnie, wspomaga trawienie, stabilizuje poziom glukozy we krwi, działa przeciwutleniająco.

Imbir – gingerol, zingeron, szogaol, ma działanie bakteriobójcze, grzybobójcze, przeciwzapalne, przeciwwymiotne, rozgrzewające, może pomóc w profilaktyce i leczeniu nowotworu jelita grubego.

Limonka – zawiera witaminę C, bioflawonoidy, wspomaga działanie układu odpornościowego, działa przeciwutleniająco, może pomóc w oczyszczaniu organizmu z toksyn, wpływa korzystnie na stan włosów, skóry i paznokci.

Marchewki – zawierają błonnik, witaminę A, K, C, potas, luteinę, likopen, wzmacniają odporność, wpływają dobrze na funkcjonowanie oczu, na stan i kolor skóry, działają przeciwutlenająco.

Mleko kokosowe – w jego składzie znajduje się mangan, żelazo, miedź, magnez, potas, witamina B3, kwas foliowy, przeciwutleniacze, średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, białko, ma działanie antywirusowe, przeciwgrzybiczne, pozytywnie wpływa na pracę układu odpornościowego, poprawia stan skóry i włosów.

Masło klarowane – świetnie nadaje się do smażenia, mogą je spożywać osoby nietolerujące białka mleka, laktozę, zawiera witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A,D,E,K), jest lekkostrawne, ma działanie przeciwzapalne.

Słonecznik – jest dobrym źródłem wielu witamin i składników mineralnych m.in. witaminy E, B1, B6, B3, kwasu foliowego, manganu, miedzi, selenu, magnezu, fosforu, cynku, sporo błonnika, jednak żeby nie było tak idealnie słonecznik jest wysokokaloryczny i ma złą proporcję pomiędzy wielonienasyconymi kwasami tłuszczowymi n-6:n-3, ale tak jak w większości przypadków trzeba zachować umiar i wyjdzie nam na zdrowie.

 

Spróbuj również:

napoje woda liść jarmużu przepis-na-mus-ananasowy-idealny-na-sniadanie-lub-deser-01 Przepis na krewetki z ananasem