Krewetki w sosie ananasowym

Przepis na krewetki z ananasem

Bardzo lubię krewetki. Potrawy z nimi są zazwyczaj lekkie i aromatyczne, a co więcej kojarzą mi się z wakacjami. Nie inaczej jest w przypadku tego przepisu! Wszystkie dodatki są niesamowicie pachnące, a ananas powoduje, że potrawa jest orzeźwiająca. Imbir, cytryna, chilli i do tego słodycz ananasa pasują rewelacyjnie, a aromat unosi się po całej kuchni. Dlatego zachęcam Was do wypróbowania przepisu na krewetki z ananasem z dodatkiem makaronu. Ja wybrałam spaghetti, ale inne rodzaje też będą pasować, ważne żeby był to makaron pełnoziarnisty.

Dodatkową zaletą tego przepisu jest czas jego wykonania. Całość zajmuje zaledwie 10-15 minut. Dlatego nie można mieć wymówek, że nie da się szybko przygotować smacznego i zdrowego posiłku! Spróbujcie koniecznie :)

 

Krewetki z ananasem

Składniki:

  • 250 g krewetek 
  • pół małego chilli (10 g) 
  • ząbek czosnku 
  • 2 łyżeczki klarowanego masła 
  • pół ananasa
  • 20 pomidorków koktajlowych
  • 2 cm korzenia imbiru
  • łyżka soku z cytryny
  • odrobina pieprzu i soli
  • 160 g pełnoziarnistego makaronu spaghetti (można użyć inny rodzaj, osoby, które nie mogą spożywać glutenu, mogą wybrać makaron ryżowy)

Sposób przygotowania:

Krewetki obierz z pancerzyków, usuń ogonki ściskając je i długi ciemny pasek, który stanowi jej jelito. Jeśli kupiłeś mrożone, należy je wcześniej odmrozić. W zależności od produktu, mogą już nie mieć pancerzyków. Nie kupuj krewetek koktajlowych – będą mało wyczuwalne. Ananasa obierz ze skórki, usuń twardy środek i pokrój w kostkę. Przekrój na pół pomidorki, obierz czosnek i imbir, wyciśnij sok z limonki. 

Ugotuj makaron al dente. Na patelni rozgrzej masło, dodaj chilli i przeciśnięte przez praskę czosnek i imbir, następnie dodaj krewetki i podsmaż wszystko przez około 2 minuty. Dodaj ananasa, sok z cytryny i dopraw solą i pieprzem. Po chwili dorzuć pomidorki i duś wszystko aż krewetki będą miękkie (około 3 minuty). Postaraj się dodawać kolejne składniki dość szybko, ponieważ zbyt długo smażone krewetki będą twarde.

Wymieszaj sos z makaronem i… smacznego :)

Ilość porcji 2; Wartość energetyczna 1 porcji: 470 kcal

krewetki-z-ananasem-makaron-pelnoziarnisty krewetki-z-ananasem-mieta krewetki-z-ananasem-pomidor-ananas

Krewetki z ananasem i dodatkami są źródłem wielu cennych składników:

Krewetki – zawierają pełnowartościowe białko, witaminę D, B3, B12, selen, miedź, fosfor, żelazo, magnez, jod, kwasy tłuszczowe omega-3, wspierają pracę układu nerwowego, pokarmowego, sercowo-naczyniowego i kostnego.

Ananas – jest bogatym źródłem witaminy C, zwiera również witaminę B6, kwas foliowy, miedź, mangan i bromelinę, ma działanie antyoksydacyjne, wspomaga działanie układu odpornościowego, może łagodzić stany zapalne i działać przeciwzakrzepowo i przeciwobrzękowo.

Pomidory – zawierają witaminę C, A, likopen, witaminę K, potas, mangan, flawonoidy, mają działanie przeciwutleniające, mogą przeciwdziałać miażdżycy,   wspierać układ sercowo-naczyniowy, poprawić stan skóry.

Papryka – w jej skład wchodzi witamina C, A, B6, kwas foliowy, kapsaicyna, działa przeciwutleniająco, rozgrzewająco, wzmacnia odporność, poprawia trawienie. ???chilli

Czosnek – zawiera olejki eteryczne, związki siarkowe, flawonoidy, jest naturalnym antybiotykiem, działa przeciwwirusowo, bakteriobójczo, przeciwzapalnie, wspomaga trawienie, stabilizuje poziom glukozy we krwi, działa przeciwutleniająco.

Masło klarowane – świetnie nadaje się do smażenia, mogą je spożywać osoby nietolerujące białka mleka, laktozę, zawiera witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A,D,E,K), jest lekkostrawne, ma działanie przeciwzapalne.

Imbir – gingerol, zingeron, szogaol, ma działanie bakteriobójcze, grzybobójcze, przeciwzapalne, przeciwwymiotne, rozgrzewające, może pomóc w profilaktyce i leczeniu nowotworu jelita grubego.

Cytryna – zawiera witaminę C, olejki aromatyczne, wspomaga odporność, może podwyższyć poziom „dobrego” cholesterolu, przyspiesza gojenie sie ran.

Makaron pełnoziarnisty – w zależności od rodzaju może zawierać witaminy z grupy B, żelazo, fosfor, magnez, cynk, błonnik, może działać pozytywnie na układ nerwowy, odpornościowy, kostny, pokarmowy, stan skóry, włosów i paznokci.

krewetki-z-ananasem-zdrowe-odzywianie

Zobacz również:

Mus ananasowy

Kaszotto z burakami i jarmużem

Szaszłyki z frytkami i dipem czosnkowym