Lody czekoladowe z orzechami bez cukru

Dietetyczne lody czekoladowe z orzechami

Czy jakieś inne jedzenie może kojarzyć się bardziej z latem niż lody? Chyba nie :D Jednak starając się robić świadome zakupy, ciężko kupić lody, których skład nie ma kilkunastu linijek i mnóstwa dziwnych składników. Oczywiście, jak mam ochotę, to nie odmówię sobie takich, które po prostu pysznie wyglądają. Ale nie codziennie, ani kilka razy w tygodniu. Dlatego ostatnio staram się przygotowywać lody samodzielnie. Was również do tego zachęcam, a lody czekoladowe z poniższego przepisu są po prostu przepyszne! I bez dodatku cukru!   

 

Lody czekoladowe z orzechami bez cukru

Składniki:

  • 2 banany
  • ½ szklanki daktyli (około 15 sztuk)
  • szklanka mleka (może być roślinne)
  • 4 łyżki kakao
  • garść orzechów (około 30g)

Sposób przygotowania:

Zalej daktyle ciepłym mlekiem i zostaw na godzinę. Zblenduj z bananami (razem z mlekiem) oraz kakao. Dodaj drobno pokrojone orzechy (lub rozdrobnione w rozdrabniaczu) i wymieszaj. Przelej do foremek lub małych miseczek. Włóż do zamrażarki. 

Ilość porcji: około 6; Wartość energetyczna 1 porcji: 160 kcal

Lody czekoladowe składniki Przepis na lody czekoladowe bez cukru Lody czekoladowe bez cukru przepis

Przepis na lody czekoladowe

Właściwości i wartości odżywcze

Banany – zawierają witaminę B6, C, magnez, potas, błonnik pokarmowy, mogą przyczynić się do obniżenia poziomu cholesterolu i ciśnienia.

Daktyle – zawierają błonnik, witaminę B6, potas, magnez, miedź, mogą obniżyć poziom cholesterolu, mają właściwości przeciwzapalne, przeciwzakrzepowe, utrzymują prawidłowe ciśnienie krwi, przyspieszają perystaltykę jelit.

Mleko migdałowe – zawiera witaminę E, magnez, mangan, selen, wapń, żelazo i potas, tłuszcze, korzystnie wpływa na stan skóry i paznokci, na działanie układu odpornościowego, pokarmowego, działa antyoksydacyjnie.

Kakao – jest źródłem białka, żelaza, magnezu, fosforu, potasu, cynku, manganu, miedzi, flawonoidów, antyoksydantów, pozytywnie wpływa na układ sercowo-naczyniowy, nerwowy i podnosi poziom serotoniny (hormonu szczęścia).

Migdały – są źródłem witaminy E, B2, manganu, magnezu, fosforu, miedzi, błonnika pokarmowego, białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, pozytywnie wpływają na poziom cholesterolu, regulują poziom glukozy we krwi, poprawiają pamięć i koncentrację.

 

Wypróbuj również:

Orzeźwiająca sałatka z arbuzem i miętą przepis Pudding z tapioki z musem truskawkowym Sałatka owocowa przepis