Sałatka ze szparagami i pieczarkami

Sałatka ze szparagami i pieczarkami liść jarmużu

Dzisiejszy przepis jest dla zabieganych osób. Dla tych co mają normalną ilość czasu oczywiście także! Wszytko dlatego, że do przygotowania tej potrawy potrzeba 10, no maksymalnie 15 minut z wolnym krojeniem ;) Dlatego po raz kolejny podkreślę, że przygotowanie sałatki jest równie szybkie co kanapki. A niech ktoś mi pokaże kanapkę z taką ilością warzyw!

Kolejną zaletą tej sałatki są szparagi. Wiem, że się powtarzam, ale naprawdę sezon na szparagi jest krótki. Dlatego nie odkładajcie upatrzonych potraw z nimi na później. Smacznego!

 

Sałatka ze szparagami i pieczarkami

Składniki:

  • ½ cebuli
  • ząbek czosnku
  • 6 zielonych szparagów
  • 3-4 pieczarki
  • łyżeczka masła klarowanego
  • łyżka sezamu
  • opcjonalnie: łyżka soku z cytryny

Sposób przygotowania:

Pokrój cebulę w kostkę i przeciśnij czosnek przez praskę. Pieczarki pokrój w plasterki. Odetnij zdrewniałe końce ze szparagów i pokrój w trzy części, tak aby główki były osobno.

Na rozgrzaną patelnię dodaj masło. Zeszklij cebulę i dodaj czosnek. Po chwili dodaj pieczarki i szparagi oprócz główek. Dopraw pieprzem i odrobiną soli. Smaż pod przykryciem przez 3 minuty. Dodaj główki szparagów i smaż jeszcze około 3 minuty. Posyp sezamem. Możesz również polać sokiem z cytryny.

Ilość porcji: 1, Wartość energetyczna 1 porcji: 210 kcal

Pieczarki i szparagi Przepis na sałatkę ze szparagami

Właściwości i wartości odżywcze

Cebula – jest źródłem witaminy C, B6, kwasu foliowego, potasu, manganu, glikozydów, enzymów, flawonoidów, olejków eterycznych, siarkowych, dzięki czemu ma właściwości antybakteryjne, antywirusowe, antyseptyczne, wykrztuśne, może obniżyć poziom cukru we krwi, podwyższyć poziom frakcji HDL cholesterolu, korzystnie wpływa na stan włosów i paznokci. 

Czosnek – zawiera olejki eteryczne, związki siarkowe, flawonoidy, jest naturalnym antybiotykiem, działa przeciwwirusowo, bakteriobójczo, przeciwzapalnie, wspomaga trawienie, stabilizuje poziom glukozy we krwi, działa przeciwutleniająco.

Szparagi – są bogactwem witamin i składników mineralnych m.in. witaminy K, A, C, E, witamin z grupy B (w tym kwasu foliowego), żelaza, miedzi, manganu, błonnika pokarmowego, asparaginy, glutationu, inuliny, mają działanie przeciwutleniające, poprawiają stan włosów, skóry, paznokci, kości i zębów oraz działanie układu krążenia i pokarmowego, działają moczopędnie, zawierają także puryny (uwaga osoby mające dnę moczanową czy kamienie nerkowe); nie zdziwcie się w toalecie, gdy poczujecie charakterystyczny zapach moczu po spożyciu szparagów.

Pieczarki – zawierają białko, błonnik, witaminę B2, B3, D, cynk, selen, mogą zwiększyć odporność, wpłynąć pozytywnie na układ kostny.

Sezam – zawiera witaminę B1, B6, miedź, mangan, wapń, żelazo, cynk, magnez, fosfor, błonnik pokarmowy, nienasycone kwasy tłuszczowe, białko, wspomaga układ kostny, nerwowy, sercowo-naczyniowy i pokarmowy.

 

Wypróbuj również:

Pyszna kasza gryczana z fetą i suszonymi pomidorami Pieczone awokado z jajkiem i sałatką przepis smaczna sałatka z rukolą szparagami i truskawkami

  • trzeba korzystać, póki szparagi są dostępne – szkoda, że tak krótko, bo uwielbiam ich smak. Przy takiej inspiracji, dzisiaj będzie Twoja sałatka, a jutro zupa krem ;-)

    • No niestety :( Trzeba się nacieszyć na zapas :D Masz jakiś sprawdzony przepis na zupę ze szparagów? Bo przyznam, że nigdy nie jadłam.

  • Prosto, zdrowo i sezonowo :) Szparagi i grzyby – bardzo lubię takie połączenie :)

    • Ja również :) Ostatnio nawet robiłam tartę ze szparagami i pieczarkami :D

  • To prawda! Mają mnóstwo świetnych składników odżywczych. Smaczne i zdrowe to moje ulubione połączenie :D

  • Dzisiaj odpuściłam szparagi na ryneczku, ale następnym razem się skuszę i wypóbuję Twój przepis :)

  • Aneta

    chyba się na nią skuszę i wykonam w najbliższym czasie :) super :)

    • Świetnie! Tylko trzeba się spieszyć, bo koniec czerwca coraz bliżej i się szparagi skończą ;)

  • mmm wygląda pysznie, zostaję na tej stronie bo przepisy w sam raz na moją fazę bycia fit ;)

  • uwielbiam szparagi, ale ostatnio się nimi rozczarowuje;/ obieram, obieram a i tak później jem łyka…

    • Czyżby białe? Ja właśnie przerzuciłam się na zielone, bo często miałam taką sytuację o jakiej piszesz. Szkoda, że nie można samodzielnie wybierać pojedynczych sztuk, a przynajmniej ja się z tym nie spotkałam.

  • Pingback: Tarta ze szparagami, pieczarkami i pomidorami - Liść Jarmużu()

  • Pingback: Orzeźwiająca sałatka z arbuzem ogórkiem i miętą - Liść Jarmużu()