Omlet biszkoptowy z musem czekoladowym

Omlet biszkoptowy z musem czekoladowym liść jarmużu

Zbliża się weekend, a wraz z nim sobotni, leniwy poranek. Właśnie w takie dni lubię przygotować coś specjalnego na śniadanie. Nie narzekam na owsianki w 5 minut i szybkie dania jajeczne z warzywami, ale lubię urozmaicać śniadania, dlatego korzystam z takich okazji, gdy tylko mogę. Dzisiaj zachęcam Was do spróbowania omletu biszkoptowego na słodko. Pyszny krem czekoladowy swoją słodycz zawdzięcza bananowi i daktylom zamiast dodanemu cukrowi. Błonnik pokarmowy, witaminy (B6, B5, C, K, E) oraz składniki mineralne (potas, cynk, magnez, miedź) zamiast cukru prostego to świetny wybór.

Zamiast musu czekoladowego możecie oczywiście użyć innych dodatków. Tylko niech to nie będą sztuczne kremy sklepowe, bita śmietana i wysokocukrowe dżemy, bo wtedy ten posiłek ze zdrowym rozwiązaniem nie będzie miał wiele wspólnego.

 

Omlet biszkoptowy z musem czekoladowym

Składniki:

  • 2 jajka 
  • 2 łyżki mąki orkiszowej 
  • ⅓ dużego lub ½ małego awokado
  • ½ banana
  • 1-2 daktyle
  • łyżka kakao
  • odrobina oleju kokosowego lub masła klarowanego
  • opcjonalnie: cynamon, ½ łyżeczki ksylitolu

Sposób przygotowania:

Zalej daktyla/daktyle gorącą wodą i zostaw na minimum 15 minut.

Obierz awokado i banana i pokrój na mniejsze kawałki. Zblenduj razem z daktylem i kakao aż powstanie aksamitna masa.

Oddziel białka od żółtek. Ubij białka na sztywną pianę. Dodaj żółtka i mąkę i delikatnie wymieszaj. Jeśli chcesz użyć mało słodkie dodatki – możesz dodać do ciasta na omlet pół łyżeczki ksylitolu.

Na rozgrzaną patelnię z odrobiną tłuszczu wylej masę biszkoptową. Posyp cynamonem i smaż z obu stron. Wyłóż mus czekoladowy lub inne dodatki.

Ilość porcji: 1, Wartość energetyczna 1 porcji: 490 kcal

Pomysł na śniadanie Przygotowanie omleta biszkoptowego Przepis na omlet biszkoptowy

Właściwości i wartości odżywcze

Jajka – zawierają witaminę B2, B12, D, selen, fosfor, lecytynę, luteinę, wszystkie niezbędne aminokwasy, wpływają na poprawę pamięci, polepszają działanie układu nerwowego i mięśniowego, działają detoksyfikująco, wpływają ochronnie na oczy, zawarte w nich białka działają przeciwwirusowo i antybakteryjnie.

Mąka orkiszowa – zawiera łatwiej przyswajalny gluten niż w pszenicy zwyczajnej, błonnik pokarmowy, witaminę B1, B3, B6, foliany, żelazo, magnez, fosfor, cynk, mangan, potas, może polepszyć działanie układu krążenia, kostnego, pokarmowego i poprawić koncentrację. Zapewnia na dłużej sytość w porównaniu do drobnej mąki pszennej.

Awokado –  zawiera witaminę C, K, E, B5, B6, kwas foliowy, potas, cynk, jednonienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik, luteinę, działa przeciwutleniająco, ma korzystny wpływ na oczy, może obniżyć poziom cholesterolu, ciśnienie krwi, poprawić stan układu kostnego.

Daktyle – zawierają błonnik, witaminę B6, potas, magnez, miedź, mogą obniżyć poziom cholesterolu, mają właściwości przeciwzapalne, przeciwzakrzepowe, utrzymują prawidłowe ciśnienie krwi, przyspieszają perystaltykę jelit.

Banany – zawierają witaminę B6, C, magnez, potas, błonnik pokarmowy, mogą przyczynić się do obniżenia poziomu cholesterolu i ciśnienia.

Kakao – jest źródłem białka, żelaza, magnezu, fosforu, potasu, cynku, manganu, miedzi, flawonoidów, antyoksydantów, pozytywnie wpływa na układ sercowo-naczyniowy, nerwowy i podnosi poziom serotoniny (hormonu szczęścia).

 

Wypróbuj również:

Jaglane smoothie z bananem liść jarmużu Polędwiczka w sosie malinowo jagodowym liść jarmużu Pieczona ciecierzyca liść jarmużu