Jaglanka kokosowo cytrusowa

Jaglanka kokosowa z mandarynkami

Dzisiaj kolejny pomysł na śniadanie. Pogoda coraz bardziej nas rozpieszcza, więc powoli możemy przechodzić na bardziej orzeźwiające poranne posiłki. Do tego świetnie nadają się cytrusy, ale spokojnie możesz wykorzystać inne owoce. Już nie mogę się doczekać świeżych owoców i warzyw! Czekacie na jakieś szczególnie niecierpliwie? :)

 

Jaglanka kokosowo cytrusowa

Składniki:

  • ⅓ szklanki kaszy jaglanej
  • niecała szklanka wody 
  • ⅓ szklanki soku z pomarańczy (nie napoju!)
  • 5 łyżek mleczka kokosowego
  • mandarynka
  • dodatki: kilka orzechów, słonecznik itp.

Sposób przygotowania:

Przepłukaj kaszę jaglaną wrzątkiem i gotuj w wodzie przez 10 minut. Dodaj mleczko kokosowe i gotuj kolejne 5 minut. Dodaj sok pomarańczowy i wymieszaj.

Dodaj mandarynkę i posyp ulubionymi dodatkami: pokrojonymi orzechami, słonecznikiem, pestkami dyni.

Jeśli przekładasz jaglankę do słoika, nie zapomnij, aby nałożyć dodatki zarówno do środka, jak i na górę.

Ilość porcji: 1, Wartość energetyczna 1 porcji: 500 kcal

Przepis na jaglankę Jaglanka składniki Pomysł na śniadanie zdrowe odżywianie

Właściwości i wartości odżywcze

Kasza jaglana – zawiera dużo białka, witaminy B1, B2, B3, B5, B6, kwasu foliowego, manganu, miedzi, magnezu, fosforu, żelaza, jest lekkostrawna, bez glutenu (otrzymywana jest z prosa), zasadotwórcza, usuwa śluz z organizmu, ma działanie rozgrzewające. UWAGA osoby z problemami z tarczycą – kaszę jaglaną spożywajcie maksymalnie 1-2 razy w tygodniu, ponieważ może spowalniać pracę tarczycy.

Pomarańcza – w jej skład wchodzi witamina C, B1, kwas foliowy, potas, błonnik pokarmowy, działa przeciwutleniająco, wpływa korzystnie na wchłanianie żelaza niehemowego i wapnia, reguluje ciśnienie krwi, redukuje stężenie glukozy w stanach hiperglikemii, wpływa pozytywnie na stan skóry.

Mleczko kokosowe – w jego składzie znajduje się mangan, żelazo, miedź, magnez, potas, witamina B3, kwas foliowy, przeciwutleniacze, średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, białko, ma działanie antywirusowe, przeciwgrzybiczne, pozytywnie wpływa na pracę układu odpornościowego, poprawia stan skóry i włosów.

Mandarynki – są źródłem witaminy C, A, kwasu foliowego, potasu, magnezu, błonnik pokarmowy, działają przeciwutleniająco, wspomagają układ pokarmowy, korzystnie wpływają na stan skóry i oczu.

Orzechy brazylijskie – zawierają wapń, magnez, potas, cynk, mangan, fosfor, kwas foliowy, witaminę E, B1, a znane są przede wszystkim jako źródło selenu, wspomagają układ nerwowy, odpornościowy, pracę tarczycy, działają przeciwutleniająco, mogą poprawić jakość nasienia.

Orzechy laskowe – są źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnika, witaminy E, K, z grupy B, manganu, miedzi, magnezu, fosforu, żelaza, a także cynku i potasu, mają właściwości przeciwutleniające, wspierają układ nerwowy, trawienny, sercowo-naczyniowy, korzystnie działają na stan włosów, skóry i paznokci.

Orzechy włoskie – są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, miedzi, manganu, magnezu, fosforu, kwasu foliowego, witaminy B1, B6, l-argininę, działają przeciwutleniająco, wspierają układ nerwowy i krwionośny.

 

Wypróbuj również:

  • Cudnie, że trafiłam do Ciebie :-) właśnie jestem na diecie, wiec ten przepis to dla mnie petarda :-))

    • Bardzo się cieszę! Mam nadzieję, że znajdziesz dużo przepisów, które Ci się spodobają :)

  • Muszę sobie zrobić na deser. :)