Jaglane smoothie z mango i bananem

Jaglane smoothie z bananem liść jarmużu

Dzisiaj zapraszam na koktajl w wersji bardzo odżywczej, ponieważ do zblendowanych owoców z mlekiem dodałam kaszę jaglaną. Można powiedzieć, że jest to coś pomiędzy jaglanką a budyniem jaglanym. Kasza jaglana posiada wiele cennych właściwości. Oprócz zawartości białka roślinnego, jest także źródłem witamin z grupy B, magnezu, fosforu, miedzi i cynku. Pomaga w walce z przeziębieniami, pozytywnie wpływa na stan stawów i kości, oddziałuje korzystnie na układ nerwowy (wpływa na koncentrację, pamięć, pomaga zredukować stres) oraz poprawia wygląd skóry, włosów i paznokci. Na zdrowie!

Czytaj dalej…

Makaron z brokułem i marchewką

Makaron z brokułem i marchewką liść jarmużuOstatnio często piszę o zwiększaniu ilości warzyw w diecie, ponieważ mają one mnóstwo zalet. Np. marchewka to źródło błonnika i witamin (A, K, C,) oraz np. luteiny, która dobrze wpływa na stan oczu i likopenu, który jest cennym przeciwutleniaczem. Z kolei brokuł oprócz witamin (A, K, C, E) zawiera również sulforafan, który może uchronić organizm od tworzenia się nowotworów. Jednak ciągle większość osób zjada zbyt małą ilość warzyw. Dlatego dzisiaj typowo warzywny przepis. Potrawę można przyrządzić z makaronem lub kaszą i jest to świetna propozycja na obiad.

Czytaj dalej…