Czekoladowy budyń jaglany z musem z mango

Budyń jaglany z musem z mango liść jarmużu

Na samo wspomnienie o tym deserze, moje ślinianki wariują. Po przygotowaniu budyniu jaglanego z musem z mango i zrobieniu zdjęć na bloga, postanowiłam, że zostawię go dla męża. W końcu powiedzenie „przez żołądek do serca” to jedno z tych bardziej prawdziwych ;) Jednak, gdy z poczucia przyzwoitości, zapytał się mnie czy chcę trochę, nie mogłam odmówić. Następnym razem muszę zrobić dwie porcje, nie ma wyjścia.

Pomimo tego, że jest to deser, nie ma w nim dodanego cukru. Jest za to dużo wartościowych składników. Pamiętajcie, że właściwości odżywcze poszczególnych produktów i ich wpływ na zdrowie, są zawsze opisane pod zdjęciami.

A Wy jakie desery lubicie najbardziej? Koniecznie dajcie znać w komentarzu!

Czytaj dalej…

O herbacie i naparach słów kilka – kwitnąca, owocowa, rooibos i yerba mate

Herbata owocowa, yerba mate, rooibos, kwitnąca- temperatura, czas parzenia

Dzisiaj kolejna porcja informacji na temat herbaty i nie tylko. Niektóre produkty są nazywane herbatą, jednak jest to tylko nazwa zwyczajowa. Dotyczy to naparów z kory drzew, krzewów i owoców. Przykładem są yerba mate i rooibos, a także znane nam wszystkim herbaty owocowe. Dowiedzcie się jakie mają właściwości i jak powinniśmy je przyrządzać. 

Czytaj dalej…

Sałatka z brokułem i brązowym ryżem

Sałatka z brokułem i brązowym ryżem liść jarmużu

Dzisiaj przedstawiam Wam kolejny przepis na sałatkę. Uważam, że są to świetne potrawy, ponieważ spokojnie możemy je przygotować z tego co mamy w domu. Podstawą są oczywiście warzywa, których powinniśmy jeść jak najwięcej, a właśnie ten sposób jest najprostszy, żeby zwiększyć ich ilość w diecie. Jako dodatek węglowodanowy możecie użyć kaszę, ryż, makaron, komosę – oczywiście najlepiej, żeby były jak najmniej oczyszczone. Dlatego warto jeść ryż brązowy, czarny, czerwony, kaszę gryczaną niepaloną, pęczak, makaron z pełnego ziarna. Aby dostarczyć większej ilości białka możecie dodać grillowane, pieczone lub krótko smażone mięso, rybę albo warzywa strączkowe czy sery. Nie zapomnijcie o zdrowych tłuszczach! Ja najczęściej dodaję olej lniany ze względu na jego świetne właściwości i idealny stosunek kwasów omega-3 do omega-6. Możecie również dodać inne oleje, orzechy, pestki czy awokado. Do tego trochę przypraw i mamy pyszne i zdrowe danie.

Jestem z tych osób, które „jedzą oczami”, więc kolorowe potrawy dużo bardziej mi smakują. Osiągnięcie takiego efektu w przypadku sałatek jest naprawdę banalne. Sałatka to również idealna potrawa do zabrania „na wynos”.

Zachęcam Was do wypróbowania przepisu na sałatkę z brokułem i ryżem. Szczególnie polecam brokuła, który zawiera sulforafan, który jest świetnym przeciwutleniaczem. I niech nawet przypalony w garnku ryż Was nie zniechęca! Każdemu może się zdarzyć ;)

Czytaj dalej…

Pieczone awokado z jajkiem i sałatką

Awokado z jajkiem liść jarmużu

Pomimo tego, że awokado nie ma jakiegoś wybitnego smaku to bardzo lubię ten owoc. Przyznam szczerze, że przez długi czas myślałam, że jest to warzywo. W końcu używa się go raczej do wytrawnych potraw. Co więcej, kiedyś w ogóle nie smakowały mi połączenia owoców do sałatek czy tego typu potraw. Dlatego pogodzenie się z tym, że awokado to owoc zajęło mi trochę czasu ;) Pewne jest to, że odczucia smakowe zmieniają się nam i to co kiedyś wywoływało u nas na samą myśl obrzydzenie, po pewnym czasie (bądź inaczej przyrządzone) może okazać się strzałem w dziesiątkę. Chociaż w takich sytuacjach nie zawsze łatwo jest się przyznać i uniknąć tekstów, że przecież ty tego nie lubiłeś i jak możesz teraz lubić.

Gdy robiłam pieczone awokado z jajkiem, czasami wychodziło mi gorzkie, a innym razem pyszne i zawsze z niepewnością przygotowywałam je ponownie. Jednak ostatnio kilka razy użyłam odmiany Hass (ta ciemna wersja) i wyszło mi bardzo smacznie. Mam nadzieję, że nie jest to przypadek i po tym jak Was zachęcę nie okaże się, że jednak w tym przypadku też nie zawsze wyjdzie idealnie, ale cóż, potrawa z pieczonym awokado, jajkiem i warzywami jest pyszna i musicie ją koniecznie spróbować!

Czytaj dalej…

Herbata – rodzaje, temperatura i czas parzenia

Herbata zielona, czarna, czerowna, biała, żółta, oolong

Jesień to dla mnie herbaciana pora roku. Latem ograniczam się do jednego kubka zielonej herbaty dziennie i to mocno przestudzonej. Jednak gdy temperatura na zewnątrz zaczyna spadać, mogłabym pić jedną herbatę za drugą. Poza tym, że ma przeróżne smaki i można dodawać do niej różne dodatki, uwielbiam jej efekt grzejący. Już samo trzymanie kubka w ręce działa na mnie pozytywnie. Do tego plaster cytryny i kawałek imbiru – mniam! 

W dzisiejszym poście chcę Wam scharakteryzować takie rodzaje herbaty jak: zielona, czarna, czerwona, biała, żółta i oolong. Ciężko stwierdzić idealny czas i temperaturę w której powinno przygotowywać się poszczególne herbaty ze względu na ich różne odmiany w poszczególnym rodzaju i właściwości, które chcemy otrzymać. Np. czas parzenia może zwiększyć zawartość polifenoli czyli związków antyutleniających, ale może spowodować gorzki posmak. Warto jednak wiedzieć, które herbaty należy zalać wrzątkiem i przed zalaniem których powinniśmy chwilę poczekać. To samo dotyczy czasu parzenia. Zalanie herbaty i zostawienie liści czy woreczka aż do skończenia picia nie jest najlepszym pomysłem.

Czytaj dalej…