Sałatka z komosą i jajkiem sadzonym

Sałatka z komosą i jajkiem sadzonym przepis na liść jarmużu

Bardzo często przygotowuję drugie śniadanie z tego co po prostu mam w domu. W ten sposób powstała właśnie ta sałatka. Zawsze mam kupioną kaszę, ryż albo komosę i dzięki temu mogę stworzyć podstawę sałatki. Do tego dochodzą warzywa. W tym przypadku był to szpinak i papryka. Żeby bardziej urozmaicić posiłek zrobiłam jeszcze jajko sadzone (jajka to kolejny produkt, który zawsze mam w domu). Do tego podkręciłam trochę smak komosy dodając musztardę i gotowe! Czas wymyślenia jak i przygotowania był taki sam czyli krótki :) Przetestujcie koniecznie!

 

Sałatka z komosą i jajkiem sadzonym

Składniki:

  • jajko
  • łyżeczka masła klarowanego
  • ½ papryki
  • 2 garście szpinaku
  • 6 łyżek komosy ryżowej (niecałe pół szklanki około 60g)
  • łyżeczka musztardy
  • pieprz

Sposób przygotowania:

Ugotuj komosę (około 15 minut w proporcjach 1:2). Pokrój paprykę na małe kawałki. Usmaż jajko do momentu lekkiego ścięcia żółtka. Wymieszaj komosę z musztardą oraz papryką i połóż na liściach szpinaku. Na górę połóż jajko sadzone. Posyp pieprzem.

Ilość porcji: 1, Wartość energetyczna 1 porcji: 405 kcal

Pyszna sałatka z komosą ryżową i jajkiem sadzonym Przepis na sałatkę z komosą ryżową i jajkiem sadzonym

Właściwości i wartości odżywcze

Jajka – zawierają witaminę B2, B12, D, selen, fosfor, lecytynę, luteinę, wszystkie niezbędne aminokwasy, wpływają na poprawę pamięci, polepszają działanie układu nerwowego i mięśniowego, działają detoksyfikująco, wpływają ochronnie na oczy, zawarte w nich białka działają przeciwwirusowo i antybakteryjnie.

Masło klarowane – świetnie nadaje się do smażenia, mogą je spożywać osoby nietolerujące białka mleka, laktozę, zawiera witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A,D,E,K), jest lekkostrawne, ma działanie przeciwzapalne.

Czerwona papryka – w jej skład wchodzi witamina C, A, B6, kwas foliowy, kapsaicyna, działa przeciwutleniająco, rozgrzewająco, wzmacnia odporność, poprawia trawienie.

Szpinak – jest źródłem witaminy K, A, C, kwasu foliowego, manganu, magnezu, żelaza, potasu i luteiny, pomocny przy leczeniu anemii, działa przeciwutleniająco, pozytywnie wpływa na układ nerwowy; zawiera również szczawiany, które utrudniają wchłanianie się wapnia.

Komosa ryżowa (quinoa) – zawiera pełnowartościowe białko, błonnik, witaminy z grupy B, magnez, fosfor, mangan, cynk, potas, selen, saponiny, flawonoidy, kwasy tłuszczowe omega-3, działa przeciwzapalnie, przeciwalergicznie, antyoksydacyjnie, ma pozytywny wpływ na działanie układu krążenia, nie zawiera glutenu.

 

Wypróbuj również:

dietetyczna pizza z kalafiora smaczna cukinia z kozim serem leczo z soczewicą liść jarmużu

  • Wow jakie pyszności! :) Muszę poczynić coś takiego niebawem :D

  • Nigdy w życiu nie jadłam komosy, chyba muszę sprawdzić, jak to w ogóle smakuje :P

  • Magdalena Baran

    mam komosę ale taką jasną- ugotowałam raz i nie wiedziałam z czy łączyć bo sama w sobie mi nie smakowała. Teraz już wiem- SAŁATKI!:)