Jak zadbać o swoje zdrowie – 7 moich sposobów

Jak zadbać o swoje zdrowie liść jarmużu

Tak jak pisałam we wcześniejszym poście, do Nowego Roku pozostało coraz mniej czasu. Co za tym idzie, powinniśmy wziąć się porządnie za realizację naszych postanowień, jeśli do tej pory tego nie zrobiliśmy, a nadal chcemy. Oczywiście noworoczne postanowienia nie muszą mieć rzadnego wpływu na chęć zmian, ale dodatkowa motywacja może się przydać.

Jeśli chcesz zadbać o swoje zdrowie, a nie masz pomysłu jak się za to zabrać, przeczytaj o moich sposobach. Mam nadzieję, że znajdziesz coś dla siebie i wprowadzisz w życie.

Czytaj dalej…

Jesienny mus z dyni, marchewki i jabłka

przepis na mus z dyni liść jarmużu

Muszę przyznać, że jeszcze nigdy nie udało mi się przygotować tyle puree z dyni, ile zamierzałam wykorzystać. Zawsze zostaje mi zbyt mała ilość, żeby zamrozić, więc najczęściej kończy się na szukaniu nowych pomysłów na wykorzystanie go. Moja dzisiejsza propozycja to mus z dyni, marchewki i jabłka, oczywiście z cynamonem. Jesień pachnie mi cynamonem i jest to moja ulubiona przyprawa wykorzystywana o tej porze roku.

Mus można wykorzystać na kilka sposobów. Możesz zjeść go samodzielnie, użyć do kanapek, naleśników lub do zbożowych śniadań jak owsianka czy komosanka. Sprawdzi się także idealnie jako deser: samodzielnie lub jako warstwa puddingu z nasionami chia.

Czytaj dalej…

Warzywa – jak jeść ich więcej?

jak jeść więcej warzyw

Zaleceń dotyczących zdrowego odżywiania jest mnóstwo. Jednak największym problemem jest znalezienie takich, które będą odpowiednie dla nas. To co na jednych będzie działać pozytywnie, innym może szkodzić. I odwrotnie. Dlatego nie warto bezmyślnie powielać przeczytanych informacji. Jeśli chorujesz, musisz jeszcze dokładniej przeanalizować zalety i wady danego zalecenia, ponieważ przeważająca część z nich jest skierowana do osób zdrowych.

W wyniku ostatnich doniesień, różnego rodzaju mody, można stwierdzić, że większość produktów jest/może być dla nas szkodliwa. Mamy zwolenników diet wysokowęglowodanowych, wysokotłuszczowych, wegetariańskie, paleo, zakazujących spożywania mleka, glutenu, mięsa, owoców oraz tak ubogoenergetycznych, że prawie nic się nie je. Jednak istnieje rodzaj produktów akceptowany przez większość osób. Są to warzywa. Oczywiście można dyskutować o ich jakości, poszczególnych odmianach, ale ogólnie są uważane za zdrowe. Istnieje jednak jeden, duży problem z nimi związany – jemy ich za mało. Dlatego chciałabym Wam pokazać sposoby, dzięki którym możecie zwiększyć ilość warzyw w swojej diecie. 

Czytaj dalej…

Nowy Rok tuż, tuż

Nowy Rok postanowienia liść jarmużu

Czy wiecie, że za 100 dni będzie Nowy Rok?! W związku z tym moje pytanie: jak Wam idzie wypełnianie noworocznych postanowień? Czy zapał zmian towarzyszy Wam nadal? Jeśli nie, to macie ostatnią szansę (ja również) na podjęcie działań, aby robiąc noworoczny rachunek, z zadowoleniem stwierdzić – UDAŁO SIĘ! Zwłaszcza jeśli chodzi o działania długoterminowe czy wyrabianie nawyków. 

 

Zadbaj o zdrowie

Czytaj dalej…

Sałatka z ciecierzycą

Sałatka z ciecierzycą liść jarmużu

Od pewnego czasu staram się urozmaicać moje drugie śniadania. Łączę różne składniki i staram się tworzyć smaczne, łatwe w przygotowaniu i wartościowe sałatki (dlatego jest to kolejna sałatkowa propozycja na blogu ;)). W ten sposób w środku dnia porządnie doładowuję się witaminami i składnikami mineralnymi zawartymi w warzywach. Wiem, że wiele osób ma problem ze zjedzeniem zalecanych 5 porcji owoców i warzyw w ciągu dnia. Jeśli chodzi o warzywa to może być ich jeszcze więcej, ale raczej problem jest w drugą stronę. Plasterek pomidora położony na kanapkę to zdecydowanie zbyt mało. 

Sałatki można komponować w przeróżne zestawy, więc na pewno znajdziecie coś dla siebie. Ponadto są kolorowe i sycące. Zalety poszczególnych składników sałatki z ciecierzycą znajdziecie jak zawsze pod zdjęciami przepisu.

Czytaj dalej…