Cukinia faszerowana kaszą jęczmienną

Cukinia faszerowana kaszą jęczmienną liść jarmużu

Kolejny przepis na szybki, łatwy do przygotowania i pełen warzyw obiad. Możecie dodać do cukinii pieczoną lub grillowaną na patelni grillowej pierś z indyka w przyprawach. Wtedy osoby lubiące mięso też będą zadowolone i nie będzie to powód do rezygnacji z tego smacznego posiłku ;) 

Jedząc cukinię faszerowaną kaszą jęczmienną i warzywami dostarczamy duże ilości przeciwutleniaczy czyli witaminy A, C, E, manganu, cynku i selenu. Ponadto potasu, fosforu, magnezu, cynku, miedzi, witaminy B1, B3, B6, kwasu foliowego i błonnika pokarmowego. Będzie miało to korzystny wpływ na układ pokarmowy, krwionośny, nerwowy, a także poprawi wygląd skóry, włosów i paznokci. Mnóstwo zalet!

Jeśli nie możecie spożywać glutenu, pamiętajcie, że zawiera go kasza jęczmienna. Wybierzcie wtedy kaszę gryczaną lub ryż.   Czytaj dalej…

Czytamy etykiety – informacje na opakowaniach

informacje na opakowaniach liść jarmużu

Podstawą bycia świadomym konsumentem jest umiejętność czytania etykiet. Jest to niezbędne źródło informacji, dzięki któremu jesteśmy w stanie podejmować odpowiednie decyzje dotyczące wyboru produktów spożywczych. Czytanie etykiet może na początku wydawać się trochę skomplikowane. Długie listy nieznanych nam składników i wartości odżywczych, mogą powodować zniechęcenie. Dlatego chciałam zaznajomić Was ze sposobem znakowania żywności, ponieważ nie trzeba być żywieniowcem, aby wybierać dobre dla nas produkty.

Uważam, że największą zaletą czytania etykiet, jest świadomość, co tak naprawdę zjadamy. Istnieje ogromna różnica pomiędzy takimi samymi produktami, ale z innych firm. I nie chodzi mi wcale o cenę. Patrzyliście kiedyś na skład żółtego sera, wędliny albo płatków śniadaniowych? Na samym początku może być to dla Was szok, ale chcąc zdrowo się odżywiać, musimy wiedzieć do wkładamy do koszyka. To, że chcesz kupić ciemne pieczywo, bo takie jest zdrowsze, nie znaczy, że każde dostępne w sklepie jest zdrowym wyborem. Może okazać się, że jest to zwykłe jasne pieczywo zabarwione karmelem, a co więcej odtworzone z mrożonego ciasta. 

Na początku chcę przedstawić Wam, jakie są zasady tworzenia etykiet, do czego zobowiązani są producenci i podawanie jakich informacji możemy wymagać. To, że producent wypisze potencjalne alergeny i substancje słodzące czy poda datę minimalnej trwałości to jego obowiązek, a my mamy prawo tego wymagać.

Dlatego jeśli jeszcze nie zacząłeś czytać etykiet, to koniecznie zapoznaj się z tym, i kolejnymi z tej serii postami, bo wiedza to klucz do sukcesu. 

Czytaj dalej…

Słodka sałatka z batatami, kukurydzą i limonką

sałatka z batatami liść jarmużu

Muszę przyznać, że kiedy pierwszy raz zrobiłam tą sałatkę, to całkowicie mnie zachwyciła! Połączenie smaku słodkiego, który pochodzi z batatów, cynamonu i kukurydzy z orzeźwiającą limonką, bardzo odpowiada moim kubkom smakowym. Do tego wygląda niesamowicie apetycznie.

Bataty to inaczej słodkie ziemniaki. Są źródłem antyoksydantów: witaminy A, C, antocyjanów, a także witamin z grupy B, potasu, miedzi i magnezu. Dodatkowo są lekkostrawne i zawierają błonnik pokarmowy. I ten smak! Mniam!

Wiem, że wiele osób ma problemy, żeby jeść odpowiednią ilość warzyw, dlatego jak najbardziej polecam sałatki. Plasterek pomidora na kanapce jest zdecydowanie niewystarczającą ilością. Mamy tyle różnorodnych warzyw, że jestem pewna, że każdy znajdzie takie, które mu smakują. To, że jakieś warzywo nie zachwyciło Was jak byliście dziećmi, nie znaczy, że teraz Wam nie zasmakuje. Bardzo ważny jest sposób przygotowania i zestawienia składników. Dlatego kombinujcie i szukajcie coraz to nowych doznań smakowych. Może właśnie sałatka z batatami, kukurydzą i limonką zostanie Waszą ulubioną? :)

Czytaj dalej…

Jajecznica z kurkami, porem i pomidorami

jajecznica z kurkami liść jarmużu

Lato w pełni (choć czasami wydaje mi się, że to już jesień) i mamy jeszcze do wyboru różne warzywa, owoce, a także grzyby. Dlatego musimy korzystać z nich jak najwięcej. Ja zdecydowałam się na wykorzystanie kurek, których smak bardzo lubię. Dodałam je do jajecznicy, czyli jednego z najprostszych dań świata :) Jest to świetna propozycja na śniadanie białkowo-tłuszczowego, które zapewni nam długie uczucie sytości. Ważne jest, aby nie smażyć za długo, żeby nie stracić ważnych składników odżywczych. 

Czytaj dalej…

7 zasad rozsądnych zakupów spożywczych

zakupy spożywcze liść jarmużu

Chodzenie na zakupy spożywcze może spowodować prawdziwy zawrót głowy. Wchodzimy do sklepu (zwłaszcza dużego) i widzimy przed sobą rzędy półek uginające się pod naporem przeróżnych produktów. Nic dziwnego, że wejście tylko po pomidory i makaron może skończyć się pełnym koszykiem zakupów. Jeśli jeszcze pójdziemy do sklepu na głodniaka to już prawie pewne, że nasze zakupy nie będą takie jak sobie zaplanowaliśmy. 

Ostatnio, kiedy byłam w centrum handlowym i chciało mi się pić, to poszłam po wodę do drogerii, bo wiedziałam, że jak wejdę do supermarketu to nie dość, że się nachodzę, to jeszcze moja silna wola może przestać być taka silna. Tak przy okazji, to jeszcze trochę i będziemy robić zakupy spożywcze w drogeriach – co to się porobiło ;)

Dlatego dzisiaj chciałam podzielić się z Wami kilkoma zasadami, które stosuję przed i w trakcie pójścia do sklepu, tak aby kupować to co naprawdę jest mi potrzebne i jest wartościowe.

Czytaj dalej…