Sałatka owocowa czyli kwintesencja lata

sałatka owocowa przepis

W końcu przyszło lato, a wraz z nim oprócz pięknej pogody, sezon na przeróżne owoce. Truskawki mają smak truskawkowy, arbuz zapewnie błyskawiczne orzeźwienie, a w sklepach pojawiają się pyszne maliny i jagody. Dlatego koniecznie trzeba wykorzystać ten czas! Owoce zawierają mnóstwo witamin, składników mineralnych i zazwyczaj łatwo można nimi ugasić pragneinie. Co za tym idzie, korzystnie wpływają na stan naszego zdrowia. Dodatkową zaletą jest to, że poprawiają wygląd włosów i skóry, a kto nie chce korzystnie wyglądać w czasie wakacji?

Owoce są świetną przekąską, a razem z dodatkiem nasion i orzechów, jako sałatka owocowa, tworzą wartościowy posiłek. Śmiało możecie je przygotować na spotkanie ze znajomymi, a podanie np. arbuza w kształcie serca czy gwiazdy, zrobionego foremkami do ciasta, będzie świetnie wyglądało!

 

Sałatka owocowa

Składniki:

  • ½ plastra arbuza
  • 2 garści truskawek lub malin
  • 3 garści jagód lub borówek 
  • ¼ melona
  • pół garści orzechów
  • łyżka wiórków lub płatków kokosowych
  • 2 łyżeczki soku z cytryny lub limonki

Sposób przygotowania:

Pokrój arbuza i melona w kostkę, truskawki na pół. Wymieszaj wszystkie owoce, dodaj orzechy i wiórki kokosowe. Skrop sokiem z cytryny lub limonki.

Arbuza możesz pokroić w plastry i wykroić za pomocą foremek do ciastek. Melona możesz wykroić za pomocą łyżki, żeby zrobić okrągłe kawałki. 

Ilość porcji: 1; Wartość energetyczna porcji: 360 kcal

Właściwości i wartości odżywcze

Arbuz – jest źródłem witaminy A, C, likopenu, zawiera dużo wody, działa przeciwutleniająco, orzeźwiająco, moczopędnie, korzystnie wpływa na stan skóry.

Truskawki – zawierają dużo witaminy C i mniejsze ilości innych witamin i składników mineralnych, są źródłem błonnika, zawierają dużo wody (są niskokaloryczne), są moczopędne, stymulują pracę wątroby, pobudzają pracę jelit, działają antyoksydacyjnie.

Maliny – zawierają witaminę C, K, mangan, błonnik pokarmowy, flawonoidy, kwasy organiczne, pozytywnie wpływają na układ pokarmowy, odpornościowy, mają właściwości przeciwgorączkowe.

Borówka – zawiera witaminę C, K, błonnik, garbniki, antyoksydanty, kwas foliowy, fitoestrogeny, poprawia pracę oczu, działa przeciwbólowo, przeciwutleniająco, poprawia stan skóry.

Melon – jest źródłem witaminy A, C, potasu, błonnika pokarmowego, reguluje poziom ciśnienia krwi, wspomaga pracę oczu, działa przeciwutleniająco, orzeźwiająco, moczopędnie, korzystnie wpływa na stan skóry i włosów.

Wiórki kokosowe – zawiera błonnik i średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, mogą wspomagać odporność, korzystnie wpływać na stan kosmków jelitowych.

Nerkowce – zawierają białko, witaminę K, B1, B6, magnez, fosfor, żelazo, potas, miedź, cynk, mangan, selen, mają właściwości przeciwutleniające, pozytywnie wpływają na działanie układu nerwowego i sercowo-naczyniowego.

Cytryna – zawiera witaminę C, olejki aromatyczne, wspomaga odporność, przyspiesza gojenie sie ran.

Limonka – zawiera witaminę C, bioflawonoidy, wspomaga działanie układu odpornościowego, działa przeciwutleniająco, może pomóc w oczyszczaniu organizmu z toksyn, wpływa korzystnie na stan włosów, skóry i paznokci.

 

Wypróbuj koniecznie:

owsiane muffinki z truskawkami  lisc jarmuzu smaczna-salatka-z-indykiem-i-sosem-truskawkowym amarantuska z rabarbarem i truskawkami liść jarmużu