Białko – charakterystyka i źródła

2-2

Dzisiaj chciałam napisać Wam kilka informacji na temat białek, czyli głównych „budowniczych” naszego organizmu. Białka są to makrocząsteczki zbudowane z aminokwasów połączonych wiązaniami peptydowymi. Oprócz nich w organiźmie są obecne pojedyncze aminokwasy i peptydy (powstające z połączenia aminokwasów). Tak jak pisałam w poście o Składnikach odżywczych, ciało dorosłego człowieka składa się (albo raczej powinno się składać) w około 17% z białka czyli dla osoby ważącej 50 kg będzie to ponad 8 kg, a dla ważącej 80 kg będzie to ponad 13 kg. Co więcej, białka podlegają ciągłej wymianie. Żeby proces ten zachodził bez przeszkód, potrzebne jest dostarczanie wraz z jedzeniem pełnowartościowego białka. 

Czytaj dalej…

Życzenia świąteczne i kilka porad jak zdrowo świętować

2

Życzenia

Kochani!

Życzę Wam zdrowych, radosnych Świąt Wielkanocnych, pełnych ciepła, spokoju i odpoczynku.

Abyście potrafili cieszyć się z tego co macie, wierzyli w swoje siły i osiągali wyznaczone przez Was cele.

Pozdrawiam serdecznie, Ania.

Kilka porad jak zdrowo świętować

Święta to czas kiedy przygotowujemy specjalne potrawy i to w większych niż zazwyczaj ilościach. Dodatkowo często odwiedzamy bliskich i wszędzie wypada coś zjeść. Żeby nie tracić czasu na narzekanie na bolący z przejedzenia brzuch i dodatkowe kilogramy, warto zastosować poniższe zasady.

Czytaj dalej…

Faszerowane jajka nie tylko na Wielkanoc

2

Zbliża się Wielkanoc i dużo osób szuka przepisów, aby urozmaicić podawane do śniadania jajka. Przedstawiam Wam trzy propozycje na różne pasty. Możecie wybrać jedną z nich albo spróbować wszystkie i ocenić, która najbardziej Wam smakuje. Nie zapomnijcie o tym przepisie po świętach. Faszerowane jajka stanowią dobry dodatek do śniadania lub kolacji. Jajko jest prawdziwym superfood!

Czytaj dalej…

Daktylowe super kulki

2-3

Super kulki są świetnym rozwiązaniem, gdy chcesz szybko dodać sobie energii, masz ochotę zjeść coś słodkiego lub gdy goście zaskoczą cię wiadomością, że będą za godzinę, a w myślach pojawi się pomysł żeby kupić gotowe ciasto. Jest to także idealna propozycja na przekąskę potreningową. Zamiast kupić sobie batonika, w którym roi się od sztucznych dodatków i cukru pod różną postacią wybierz kulki. Kolejna zaleta? Robi się je błyskawicznie!

Czytaj dalej…

Z czego składa się jedzenie? – składniki odżywcze

2

W dzisiejszych czasach wiedza to potęga. Dostęp do internetu, wiadomości 24-godzinne i ciągły natłok informacji spływa do nas bez przerwy. Wiele osób jednak nie posiada wiedzy na temat: z czego składa się jedzenie, które dostarczamy naszemu organizmowi każdego dnia. Co kryje się w mięsie, jajku czy kaszy? Dlaczego tyle osób mówi, że należy jeść dużo warzyw i pić wodę? Czy amarantus, chia i komosa ryżowa są tylko modnymi czy naprawdę wartościowymi produktami? Co może być złego w batonach, jogurcie owocowym, wędlinie czy majonezie? Co jeść kiedy atakuje nas przeziębienie? Dlatego dzisiaj chcę napisać kilka słów o składnikach odżywczych.

Czytaj dalej…