Pyszne placuszki z borówką i bananem na śniadanie

Placuszki z borówką

Zapewne tak jak większość z Was, nie mam pojęcia kiedy minęło lato i przyszły chłodne, deszczowe dni. Nie mam jednak zamiaru narzekać, a chcę nadrobić mój błąd! Przez wiele letnich dni udało mi się jeść śniadania na tarasie. Uczucie promieni słonecznych na twarzy połączone z pysznym śniadaniem to przepis na idealny poranek. W weekend kiedy czas nie gonił, często przygotowywałam placuszki z borówką, które są przepyszne! Aż sama nie wiem dlaczego wcześniej nie podałam Wam na nie przepisu. Teraz nadrabiam i gorąco polecam, a mi zapewne przez kolejne miesiące będą przypominały lato.

Czytaj dalej…

Pieczone bataty z pastą z awokado

Pieczone bataty z awokado liść jarmużu

Już wiele razy pisałam, że uwielbiam bataty. Ich słodki smak świetnie pasuje do wielu potraw (moje pomysły na bataty znajdziecie TUTAJ). Podobno istnieje aż 400 różnych odmian! Warto pamietać, że oprócz uczty dla podniebienia, otrzymujemy również wiele wartościowych składników odżywczych. Najłatwiej kupimy słodkie ziemniaki o żółtym miąższu, które są świetnym źródłem karotenoidów (kojarzycie luteinę i jej zbawienny wpływ na oczy?). Bataty to źródło witaminy A, C, B6, B1, B2, B3 oraz potasu, miedzi i magnezu! 

Przepis na pieczone bataty jest bardzo prosty: przekrawamy je, doprawiamy i wkładamy do piekarnika. Dodajemy ulubione dodatki i mamy gotowy posiłek. Bardzo lubię je z dodatkiem awokado – sprobujcie koniecznie.

Czytaj dalej…

Znasz roślinne źródła wapnia? Dowiedz się o najlepszych!

Roślinne źródła wapnia

Wapń jest podstawowym materiałem budulcowym kości i zębów, ale to nie jego jedyne funkcje. Odpowiada również za przewodnictwo bodźców nerwowych, odpowiednią pracę serca, kurczliwość mięśni, reguluje ciśnienie krwi. Ponadto bierze udział w procesie krzepnięcia krwi, aktywuje niektóre enzymy i pełni jeszcze wiele innych funkcji. Jak widzicie jest to bardzo odpowiedzialna rola i nie można dopuścić do niedoborów wapnia w organiźmie. Dzisiaj chcę Wam przedstawić roślinne źródła wapnia.

Czytaj dalej…

Lody czekoladowe z orzechami bez cukru

Dietetyczne lody czekoladowe z orzechami

Czy jakieś inne jedzenie może kojarzyć się bardziej z latem niż lody? Chyba nie :D Jednak starając się robić świadome zakupy, ciężko kupić lody, których skład nie ma kilkunastu linijek i mnóstwa dziwnych składników. Oczywiście, jak mam ochotę, to nie odmówię sobie takich, które po prostu pysznie wyglądają. Ale nie codziennie, ani kilka razy w tygodniu. Dlatego ostatnio staram się przygotowywać lody samodzielnie. Was również do tego zachęcam, a lody czekoladowe z poniższego przepisu są po prostu przepyszne! I bez dodatku cukru!   

Czytaj dalej…

Jogurt pitny owocowy – co znajdziemy w jego składzie

Jogurt do picia skład

Jogurty do picia wydają się być smaczną i szybką przekąską. Nie trzeba ich specjalnie przygotowywać, tylko wystarczy kupić, odkręcić zakrętkę i wypić. Brzmi świetnie, ale niestety wiele tego typu jogurtów nie jest zdrowym rozwiązaniem. Problemem, jak to zazwyczaj bywa, jest ich skład. Wydawałoby się, że przygotowanie takiego produktu to prosta sprawa. Bierzemy mleko, dodajemy kultury bakterii i otrzymujemy jogurt (oczywiście są potrzebne specjalne warunki i odpowiedni proces, ale chcę skupić się na składnikach). Dokładamy owoce i gotowe. To teraz zobaczcie co możemy znaleźć w składzie sklepowych jogurtów pitnych.

Czytaj dalej…