Czekoladowa owsianka z mandarynką i kiwi

Czekoladowa owsianka z mandarynką i kiwi liść jarmużu

Gdy od samego rana za oknem jest buro i ponuro, ratuję się smacznym i ciepłym śniadaniem. Zaczynam od wypicia ciepłej wody z cytryną, która nawadnia organizm i pobudza do działania. Ostatnio często na śniadanie w ciągu tygodnia wybieram owsiankę. Spełnia wszystkie ważne dla mnie kryteria: robi się ją szybko, można ją przygotować na ciepło i użyć przeróżnych dodatków. Raczej nikt nie zastanawia się czy będzie miał rano czas na skorzystanie z toalety, ubranie się i umycie zębów, dlatego uważam, że każdy jest w stanie poświęcić 5-10 minut na zrobienie śniadania.

Moja dzisiejsza wersja owsianki to potężne oręże w walce z zimowym porankiem – mandarynki, czekolada, cynamon i mleczko kokosowe od razu poprawiają nastrój!

Czytaj dalej…

Porządki w kuchni – lodówka

lodówka porządki

Ile razy otwierasz lodówkę i tylko na podstawie jej zawartości przygotowujesz posiłek? A ile razy zatrzymujesz wzrok na smętnej marchewce, która w takim stanie nie ma ani dobrego wyglądu ani smaku ani wartości odżywczych? A ile razy musisz wyrzucić spleśniały produkt? Dlatego ważne jest, aby co jakiś czas zrobić przegląd zawartości lodówki. 

Po wpisaniu w wyszukiwarkę obrazów wyrażenia „lodówka zdrowe odżywianie” zobaczymy w większości same warzywa i owoce, które aż wysypują się z lodówki. Tylko czy to naprawdę jest idealne i realne rozwiązanie? Zapewne wiele osób, które zobaczy taki obraz stwierdzi, że woli pozostać przy swoim dotychczasowym jedzeniu. Każdy z nas jest inny, ma inne potrzeby i jest na innym etapie odżywiania. Chodzi mi tu o moment, gdzie dla jednej osoby zjedzenie dwóch warzyw dziennie to cel do którego muszą dążyć, a dla innej wszystkie nieorganiczne produkty są niewarte uwagi. 

Wracając do obrazu warzywno-owocowej lodówki, to co od razu wzbudziło moje wątpliwości to ilość jedzenia. Oczywiście, że inaczej będzie wyglądała zawartość lodówki 5-osobowej rodziny, a inaczej osoby, która mieszka sama. Dlatego trzeba dostosować także ilość produktów do naszych potrzeb. Cztery półki wypełnione warzywami i owocami wyglądają bardzo zachęcająco, ale jeśli nie zjemy większości produktów dość szybko, to po kilku dniach warzywa stracą jędrny wygląd, sałata i zioła zaczną więdnąć, a na niektórych produktach pojawi się pleśń. Od razu odechciewa się robić sałatki. Kupuj tyle produktów, ile potrzebujesz – nie marnuj żywności!

Jeśli wiesz, że zawartość Twojej lodówki wymaga wielu zmian, to lepiej eliminować produkty powoli, a nie wszystkie od razu. Dzięki temu zwiększasz szansę na to, że pozbędziesz się ich na stałe. 

Zabierajmy się do przeglądu lodówki! 

Czytaj dalej…

Pasta z awokado i suszonych pomidorów

Pasta z awokado liść jarmużu

Przygotowanie kanapek to jeden z najprostszych sposobów na szybki posiłek. Jednak kromka chleba z plasterkiem żółtego sera, szynki i pomidora to średnio atrakcyjna opcja. Dlatego dzisiaj proponuję Wam pyszną pastę z awokado, jajek i suszonych pomidorów. Jeśli przygotujecie jajka na miękko, pasta będzie miała „mokrą” konsystencję i razem z awokado świetnie zastąpią dodatek majonezu, którego jedna łyżka to wydatek mało atrakcyjnych z punktu żywieniowego 160 kcal. Nie wdając się w bardziej szczegółowe analizy składników odżywczych – 2 łyżki majonezu mają średnio tyle kalorii co pączek. 

Czytaj dalej…

Jakie są Twoje postanowienia noworoczne? Takie jak co roku?

Postanowienia jak je zrealizować? Liść jarmużu

Coraz więcej osób wyśmiewa idee postanowień noworocznych. Po co ustalać jakieś założenia skoro i tak prawie wszyscy rezygnują z nich po kilku tygodniach albo nawet nie zaczynają. Ciężko się z tym nie zgodzić, ale może lepiej zastanowić się dlaczego tak się dzieje. 

 

Zazwyczaj wygląda to tak

Na samym początku ustalamy co chcemy zmienić lub zrobić. Jest to najprzyjemniejszy moment planowania. Każdy już widzi siebie na egzotycznych wakacjach, wysportowanego, szczupłego, zamawiającego w języku miejscowych… sałatkę z jarmużu i smoothie, bo zdrowe jedzenie weszło w krew ;) Do tego awans w pracy, nowe auto i grzecznie bawiące się dzieci. Wiemy, że chcemy schudnąć, ćwiczyć, jeść zdrowo, nauczyć się języka i zarabiać dużo pieniędzy. Zazwyczaj na wyobrażaniu sobie tego typu miłego obrazka się kończy, ale za to mamy zestaw noworocznych postanowień gotowy na następny rok.

Spisanie postanowień, zapisanie się na zajęcia, kupienie karnetu na siłownię czy zaopatrzenie się w komosy, jagody goji i nasiona chia to już kolejny etap do którego dochodzą nieliczni. Niestety często na tym etapie pojawiają się problemy. Odpuszczamy ćwiczenia, bo po dwóch tygodniach efektów nadal nie widać, a karnet przecież wcale nie był taki drogi. Kilogramy też nie chcą spadać, a przecież pójście na hamburgera z braku czasu i zjedzenie wieczorem tabliczki czekolady na poprawę humoru to nic wielkiego. Z odkładaniem na wakacje też słabo, bo pieniądze gdzieś się nagle rozeszły. 

Wiem, że bardzo mocno generalizuję, ale sama wiele razy podchodziłam do postanowień noworocznych i zwykle szybko o nich zapominałam. Niestety, ale bez porządnego planu, skutecznego realizowania i niezniechęcania się, nie da się ich zrealizować.

Czytaj dalej…

Jak nie zmarnować początku Nowego Roku?

szcześliwego nowego roku liść jarmużu

Witam Was w Nowym Roku! Życzę Wam, aby był jak najlepszy, żebyście spełniali Wasze marzenia, realizowali cele, a przy tym nie zapominali o podstawowych potrzebach swoich i Waszych bliskich! :)

Nowy Rok to świetna okazja, aby zabrać się z nowymi siłami do realizacji planów, które mają spowodować, że nasze życie będzie jak najlepsze. Jest to taki specjalny „poniedziałek” i „jutro” od którego zawsze chcemy zaczynać. Możemy odciąć się od niektórych wydarzeń z minionego roku i startować może nie z czystą kartką, ale z czystszą. Tylko co zrobić, żeby realizacja naszych postanowień nie skończyła się po kilku tygodniach czy nawet dniach?

Czytaj dalej…